מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האיש שהגשים את החלום – לזכרו

העלאת סיפורים במסגרת התכנית
סבתא מלכה בבית הספר
רמבם מימון, האיש שהמציא את דרך היין בזכרון יעקב

שמי קרני מימון, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה אני משתתפת השנה, אני מתעדת יחד עם סבתי, מלכה מימון, את חייה של בעלה, רמבם מימון. וכך למדתי מסבתי:

רמבם מימון היה בן למשפחת סוחרי תבלינים מתל אביב. הוא ורעייתו מלכה נהגו לבלות את חופשות הקיץ בחוף הים דור הסמוך לזיכרון יעקב.

בתחילת שנות ה-70, במהלך אחת מחופשותיהם, ביקרו בזכרון יעקב, ורמבם התאהב במושבה הקטנה והציורית, הם החליטו להתיישב בה. הביקור הוליד חלום משותף שהתגשם בשנות השבעים בהקמת מלון משפחתי באופי אירופאי כפרי שהתייחד ביחס האישי המוענק לאורחיו.

רמבם הפך לדמות מובילה ובלטת בתיירות המקומיות. הוא יזם והפיק את פסטיבל היין הראשון והיה מהוגי "דרך היין" כאטרקציה תיירותית בזכרון יעקב. בנוסף, הוא היה שחקן ומאמן כדורסל נלהב, תרם והניע את פיתוח הספורט במושבה.

רמבם נפטר בטרם עת, בהיותו במלוא התנופה והעשייה, בשנת 1995.

היום מנוהל המלון על ידי ארבעת בניהם של מלכה ורמבם ברוח המורשת האידיאליסטית שספגו מהבית.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנת הקשר הרב דורי. התכנית התקיימה בבית הספר ניל"י בזכרון יעקב, התשפ"ג 2023, בהנחיית המורה המובילה אורית לוי.

מלכה מימון תרמה סיפור נוסף אל המאגר, לקריאתו לחצו על הקישור: חווית ילדות משכונת מונטיפיורי

מילון

זִכְרוֹן יַעֲקֹב
זִכְרוֹן יַעֲקֹב היא מועצה מקומית במחוז חיפה בישראל. היא נוסדה כמושבה ב-6 בדצמבר 1882 בידי עולים חובבי ציון מרומניה, והייתה המושבה השנייה של אנשי העלייה הראשונה, (אחרי ראשון לציון). המושבה יושבת על חוטם הכרמל, חלקו הדרומי של רכס הכרמל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1950. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”רמבם הפך לדמות מובילה ובלטת בתיירות המקומיות. הוא יזם והפיק את פסטיבל היין הראשון והיה מהוגי "דרך היין" כאטרקציה תיירותית בזכרון יעקב“

הקשר הרב דורי