מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האימפקט של לוי

לוי בחדר העבודה שלו עם איתמר ועילי
לוי מציג את ספר המחזור שלו
הניצוץ של לוי גרצברג שהפך את צורן לחברה שהשאירה חותם על העולם

לוי גרצברג נולד ב-24 במרץ, 1945 בנחלת יהודה שליד ראשון לציון, בארץ ישראל. הוא נולד בבית חולים "קפלן" בשבת הגדול, השבת לפני ליל הסדר. גם אביו נולד באותו יום (כמה שנים לפני כן, כמובן), בלוחות השנה הלועזי והעברי! לוי קרוי על שמו של סבו, לוי.

לוי עזר להמציא הרבה דברים בחייו ועשה אימפקט גדול על העולם שרואים כמעט בכל רגע ומקום באמריקה ובישראל.

הילדות של לוי:

בגיל 4, לוי עבר לראשון לציון, שם גר בילדותו. בראשון הוא למד בגן עדה ועדיין בקשר ב- WhatsApp עם חברים מהגן. בתמונה ניתן לראות אלבום תמונות של גן עדה ובית-ספר בארי שבו למד לוי. הוא הכין את האלבום הזה 50 שנה אחרי שסיים בית ספר יסודי. לוי אירגן פגישת מחזור עם חבריו ומוריו לבית הספר. לוי למד אלקטרוניקה בתיכון מקצועי בתל אביב, בשם אורט סינגלובסקי.

חייו הבוגרים

אחרי שלוי סיים תיכון, הוא התגייס לחיל האוויר, ועבד ביחידת האלקטרוניקה של המטוסים. הוא מאוד אהב את השירות הצבאי שלו.

אחרי הצבא, לוי התחיל ללמוד הנדסת חשמל בטכניון, ואחרי זה המשיך לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית בטכניון. בתואר השני עבד על גילוי חדש של אי סדירויות חמורות בקצב לב אצל חולים בטיפול נמרץ בבתי חולים. במהלך הלימודים תמיד עבד, למשל, הוא היה עוזר מרצה באלקטרוניקה ותיכנן מכשירים אלקטרונים.

את התואר השלישי עשה לוי באוניברסיטת "סטנפורד" במיקרואלקטרוניקה עם שימושים ברפואה ועבד בייעוץ לחברות בתעשייה. "בזמן הלימודים בסטנפורד חברות קנו מסטנפורד את הפטנטים שלי".

לוי עבר לאמריקה בגלל שהוא הגיע למסקנה שהוא יוכל לעשות אימפקט יותר גדול ככה בישראל ובעולם, וכך היה.

לוי התחתן עם ליאורה ולהם שתי בנות, טלי ורוני. לטלי יש שלושה ילדים (מאיה, אורי וליה) ולרוני יש שני ילדים (אביבה ועידן).

בשנת 1981, הקים את חברת "צורן" בעמק הסיליקון ובישראל וניהל אותה במשך שלושים שנה ("כשעזבתי את סטנפורד, הקמתי את צורן עם עוד יזמים וניהלתי שם כשלושים שנה.")

ניהול צורן

צורן היא חברה שהמציאה, תיכננה ושיווקה צ'יפים שמעבדים תמונות וווידאו דיגיטלים ושדוחסים הרבה מידע בצורה מאוד יעילה. המילה צורן באנגלית היא silicon וזו חברה שעשתה אימפקט גדול על העולם באמצעות הצ'יפים שהוכנסו להרבה מוצרים חדשים כולל מצלמה דיגיטלית, DVD player, טלוויזיות, שעונים ומערכות שמע. לוי הקים וניהל את צורן במשך 30 שנה. הוא עבד עם הרבה חברות גדולות כמו Dolby digital, Kodak, Konica, Nikon, Minolta, Pentax, Samsung, Sony Olympus ורבות נוספות. ב-1995 צורן הונפקה ב-NASDAQ.

לוי ייצג את צורן Induction to the Consumer Electronics Hall Of Fame in 2014 שניתן עבור החדשנות והאימפקט-חותם בשוק האלקטרוניקה הצרכני. צורן קיבלה עוד מספר פרסים דומים בחדשנות, השפעה והשארת חותם.

בעתיד, צורן ועוד חברה שבאותו תחום נמכרו יחדיו לקוולקום ב כ-3 מיליארד דולר. ללוי יש מדף ובו מוצרים רבים שנוצרו בזכות הצ'יפים של צורן.

היום, ללוי יש עשרה פטנטים בארצות הברית, ול- ZORAN יש הרבה מעל 1000. הוא גם פרסם 50 מאמרים במדע וטכנולוגיה.

הווה

לפני כמה שנים הקימו לוי וליאורה עם בנותיהם טלי ורוני את Liora & Levy Gerzberg Family Foundation, עמותה שמתמקדת "בתרומה למטרות רפואיות", למשל, למחלות בילדים – סרטן, ראייה, ולב וגם לחינוך.

לוי הוא אדם מאוד חרוץ. למשל, הוא המציא לאחרונה את "25/8". כל יום מתארך בשעה וכל שבוע ביום כדי להספיק יותר דברים. כדי למלא את הדרישות של המצאתו הוא קם ב-6 בבוקר ומנסה ללכת לישון ב-10 בלילה.  לוי גרצברג אוכל אוכל טבעוני כמעט כל השבוע, למעט אכילת סלמון פעם בשבוע ואינו אוכל גלוטן. לוי עושה המון ספורט כל השבוע; שוחה בים הפתוח ועושה פילאטיס. לוי שחה בים הפתוח לאלקטרז כבר 92 פעמים נכון לעשרים ושישה במרץ. אלקטרז זה בין 2.5 ל-5 קילומטרים מסן פרנסיסקו, תלוי במיקום.

בפעם האחרונה ששחה לוי לאלקטרז, הוא שחה לזכר הפרופסור שאיתו עבד באוניברסיטה, שמת באותו יום של השחייה.

לוי גרצברג גם כותב. הוא כותב על מה שלמד וחווה בחייו. כעת, כותב לוי ספר על חשיבות האימפקט, החותם, בכל מה שאדם עושה בחייו.

סיכום:

לוי עובד לאחרונה על עוד "המצאה" שנקראת – ROI. אתם אולי מכירים את ROI כ- Return On Investment אבל ה-ROI שלוי מדבר עליו הוא Return On Impact, הגדרה שמודדת את הכמות של האימפקט שמקבלים ביחס למה שמשקיעים. אנחנו היינו אומרים שה-ROI של לוי הוא גבוה במיוחד. בפעם הבאה שאתם מצלמים סלפי, רואים טלויזיה או משחקים משחקי מחשב עם וידאו אמיתי, תחשבו האם זה היה קורה ללא האימפקט של לוי גרצברג והצוות המיוחד שלו.

לוי אומר ללמוד כמה שאפשר ו- "כל הזמן תחפשו דרכים להשאיר חותם חיובי״.

תמונה 1
תמונה 2
תמונה 3
תמונה 4

הזוית האישית

איתמר ועילי: אנחנו מאוד אוהבים את לוי, והוא אדם מצחיק, חרוץ, ונעים. אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו למדנו מלא!

מילון

אימפקט = חותם
השפעה משמעותית וחיובית על החברה

ציטוטים

”כל הזמן תחפשו דרכים להשאיר חותם חיובי“

הקשר הרב דורי