מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לעולם החי – סבא ולרי אבדלימוב

סבא ולרי
פעילות כללית במסגרת התכנית
הילדות של סבא - ולרי אבדלימוב

שמי יגאל, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבי, ולרי, ומעלה סיפור על חייו אל מאגר המורשת של התכנית.

לסבא שלי קוראים ולרי אבדלימוב, הוא נולד בתאריך 3.11.1956. סבא נולד ברוסיה, בעיר דרבנט, בהרי הקווקז. לסבתא רבתא שלי (אימא של סבא) קראו חנום אבדלימוב, סבתא רבתא נולדה בשנת 1936, ברוסיה, בעיר דרבנט שבהרי הקווקז. לסבא רבא שלי (אבא של סבא) קראו פסח אבדלימוב, סבא רבא נולד בשנת 1934, גם כן בעיר דרבנט שבהרי הקווקז. סבתא רבתא עלתה לארץ בשנת 1994 עם סבא.

סבא מספר: "הכרתי את אשתי בשנת 1975 באירוע, בשנת 1979 התחתנו ויש לנו כיום חמישה ילדים. גדלתי ברוסיה, בעיר דרבנט בהרי הקווקז. למדתי בבית ספר מקומי שהיה שם. המשחקים ששיחקתי שהייתי זה היה כדורגל ולרוב הייתי משחק ומעביר את הזמן, מאוד אהבתי לשחק עם הכלב שהיה לי.

עליתי לארץ עם אשתי וחמשת הילדים שלי בשנת 1990. בתחילת העלייה לארץ הגענו לשדה תעופה ברוסיה, טסנו לרומניה. כשהגענו לרומניה, עלינו לטיסה לישראל."

תחביבים

סבא מספר: "מאז שאני ילד אהבתי חיות, ואני עדיין אוהב. היו לי הרבה חיות וזה נשאר התחביב האהוב עליי, יש לי בבית שני אקווריום, כלב ותוכים."

הזוית האישית

סבא ולרי: נהניתי מאוד לספר לנכדי יגאל את הסיפור והילדות שלי.

יגאל הנכד המתעד: נהניתי לשמוע את הסיפור של סבא ואת כל מה שהוא עסק בו בעבר.

מילון

דרבנט
דרבנט (ברוסית Дербент;), או דרבנד, היא העיר השלישית בגודלה ברפובליקה של דאגסטן בדרום רוסיה והעיר הדרומית במדינה. בשנת 2017 התגוררו בדרבנט 125,832 איש, והיא נחשבת לעיר השנייה בחשיבותה בדאגסטן, אחרי הבירה מחצ'קלה. רוב תושבי העיר הם אזרים, והקבוצות האתניות הגדולות האחרות הן הלזגינים והטבסאראנים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאז שאני ילד אהבתי חיות ואני עדיין אוהב“

הקשר הרב דורי