מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לטיולים ולכנרת של סבתי סבינה

סבתי וסבי הצטלמו באירוע יחד
סבי וסבתי בטיול בכינרת
חייה של סבתא סבינה, מילדות לבגרות

שמי אור ובחרתי בדמותה של סבתא שלי סבינה כדמות שאתאר ואתעד את סיפור חייה במסגרת תיעוד במאגר המורשת של תכנית הקשר הרב דורי. בחרתי בסבתא משום שהיא כלכך חשובה לי וחשוב לי לדעת על סיפור חייה יותר.

כיום סבתא שלי סבינה היא בת 64, היא בבית בפנסיה (הפסיקה את עבודתה), לפני כן עבדה במשק בית. כיום סבתי מתגוררת בנתניה בשכונת דורה.

לסבתי יש חמישה אחים ומתוכם אחות אחת שנפטרה. סבתי היא אחות אמצעית מתוך שני בנים ושלוש בנות. היא גדלה בשכונת בן ציון בנתניה. סבתי אהבה לשחק משחקים בילדותה כגון: גוגואים, בובות, קלאס, גולות וחמש אבנים. כילדה למדה בבית הספר "שורשים" ולאחר מכן עברה למרכז הנוער.

שירות צבאי

סבתי שירתה בצבא בחיל התחזוקה, היא נתנה מעצמה המון בשביל צה"ל. בתקופת שירותה הצבאי לא התקיימו מלחמות (בתקופת ילדותה דוקא כן התקיימו). בשנת 1977 החלה תקופת המהפך (כאשר הקימו את הממשלה ה-9 בה כיהנו הליכוד לאחר 29 שנות שלטון של מפא״י).

הכרות, נישואים ובניית משפחה

סבתי וסבי היו גרים באותה שכונה, סבתי הייתה חברה מאוד טובה של אחות של סבי ודרכה הכירה אותו. לאחר כמה שנים שיצאו התחתנו. לסבי ולסבתי ארבעה ילדים, ומתוכם שתי בנות ושני בנים. לסבי ולסבתי תשעה נכדים כולל אותי. אני הנכדה הראשונה במשפחה. האירוע הגדול ביותר עד כה שיצא לנו לחגוג הוא בת המצווה שלי. זה היה האירוע הכי גדול ומשמעותי שיצא לראות במשפחתנו. מכיוון שאני הנכדה הראשונה, הייתה המון השקעה והתארגנות סביב האירוע שלי.

תחביבים

סבתי וסבי אהבו מאוד לנסוע ולטייל באזור הכנרת בעיקר עם כל המשפחה. לשהות על החוף, לעשות מנגל, לקום מוקדם ולראות את הזריחה. סבי וסבתי אוהבים מאוד לטייל בכל מיני מקומות ולאסוף מלא חוויות.

הזוית האישית

אור: אני וסבתי נהנינו מאוד מזמן האיכות שהתכנית יצרה עבורינו יחד. זה חיזק את הקשר האישי בינינו, וחידש לי המון מידע שלא ידעתי על חייה של סבתא. שמחתי לשמוע אותה מספרת לי על החיים שלה ולהיזכר בדברים של פעם. סבתא גם חידשה לי הרבה דברים שלא הייתי יודעת על קיומם אם לא הייתי מכינה את התיעוד. סבתא מאוד שמחה מהמקום שלה לענות על שאלותיי, והיא מאחלת לנו שהקשר האישי והטוב בינינו ישאר לתמיד.

סבתא סבינה: מאוד נהניתי לעשות את התכנית עם אור, נכדתי הבכורה. מאוד נהניתי בזמן האיכות שלנו ביחד ומאוד נהניתי לחלוק איתה את חוויותיי בתור נערה בגילה ולשתף אותה בקשיים שהיו לי.

מילון

חיל התחזוקה
חיל הלוגיסטיקה (בראשי תיבות: חָלָ"ג; בשמו הקודם: חיל התחזוקה - חָתָ"ק) הוא חיל תומך לחימה תחת פיקוד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצבא ההגנה לישראל. החיל מרכז את פעילות הלוגיסטיקה של צה"ל בחלוקה ל-3 מערכים עיקריים: מערך ההספקה (ציוד, תחמושת, מים, דלק ומזון), מערך התנועות וההיסעים (מרכז ההובלה) ומערך הבינוי. (ויקיפדיה)

גוגואים
גוֹגוֹאִים (נקראים גם: אג'ואים (בעגה ירושלמית), עג'מים (ברחובות), עג'וקים) הם גלעיני פרי המשמש, המשמשים למשחקי ילדים. משמעות המילה עַ'ג'וּ בערבית היא גלעין. הגוגואים קשיחים ועמידים, ניתן להפרידם מן הפרי בקלות ללא שיירי ציפה שתרקיב על פניהם, ולכן הם מתאימים למשחקים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתי שירתה בצבא בחיל התחזוקה, היא נתנה מעצמה המון בשביל צה"ל“

הקשר הרב דורי