מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה הראשונה שלי

סבא יעקב והנכד איתי
סבא יעקב וסבתא ביום החתונה שלהם
סבא יעקב גולדמן מספר על אהבתו הראשונה

ילדותי

שמי יעקב גולדמן, נולדתי בשנת 1947 בשני בנובמבר, בעיר בשם לנינגרד (סן פטרסבורג היום) להוריי אידה ופיוטור. יש לי אחות בשם בלה. בתור ילד מאוד אהבתי משחקי ספורט, כמו כדורגל וכדורסל. עליתי לארץ כשהייתי בן 43 בשתיים עשרה בדצמבר 1990.

החלומות שלי

החלום שלי תמיד היה להיות מהנדס כשאגדל. לאחר שסיימתי בית ספר הלכתי לקולג׳ כדי ללמוד את המקצוע, אחר כך לצבא ובסוף לאוניברסיטה. לאחר שסיימתי את הלימודים הגבוהים הגשמתי את החלום שלי והפכתי למהנדס, עבדתי בתור מהנדס תקשורת רב קווית, הייתי מתעסק עם רובוטים וטנקים ומאוד אהבתי את המקצוע ובמה שעבדתי.

האהבה הראשונה שלי

פגשתי את אשתי בגיל 22, נפגשנו בקופת חולים על יד החדר של הרופא שיניים. התיישבתי לידה והתחלנו לדבר והיא מצאה חן בעיניי, שאלתי אותה איפה היא גרה ויום אחרי זה באתי לבקר אותה. יצאנו להרבה מקומות ביחד – הלכנו לסרט, לריקודים, טיילנו ביחד, יצאנו לבית קפה. לאחר מספר שנים, החלטתי להציע לה נישואין בבית הוריה. באפריל 1971 התחתנו, ולפני כמה שנים חגגנו "חתונת זהב" ביחד.

 עם אשתי ביום נישואינו

תמונה 1

 

הזוית האישית

סבא יעקב: מאוד שמחתי כשאיתי סיפר לי על תכנית הקשר הרב דורי, מפגשי התכנית עזרו לי להעלות זיכרונות, ללא השיחות לא הייתי נזכר. מאוד נהנתי לספר לאיתי על העבר שלי ואני רוצה לאחל לו הרבה הצלחה בחיים.

איתי הנכד: כששמעתי על התכנית ישר ידעתי שארצה לכתוב על סבא שלי, כי ידעתי על העבר המעניין שלו. מאוד נהנתי לראיין את סבא והכרתי אותו בדרך שלא הכרתי מקודם. למדתי על הילדות שלו, על החלומות שלו ועל איך שהוא הכיר את סבתא שלי. אני רוצה לאחל לסבא שלי הרבה בריאות.

מילון

мечтать
חלום

инженер
מהנדס

роботы
רובוטים

ציטוטים

”אף פעם אל תוותר על החלומות שלך.“

הקשר הרב דורי