מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה הגדולה של סבתא אולגה

סבתא ומירי היום 2022
סבתא בעברה
היכרות ממנה תיוולד אהבה אמיתית, שתימשך כל החיים

סבתא אולגה נולדה ב1952בעיר זפוריז'יה שבאוקראינה.

סבתא מספרת על סיפור אהבתה לסבא ודים:

הכל התחיל כשהסעתי את החברה שלי לתחנת הרכבת, שם ראיתי את ודים, בעלי לעתיד. הוא עמד לנסוע לבולגריה. כשהוא ראה אותי הוא התאהב בי ממבט ראשון. הוא חשב שאני אעלה על הרכבת, ואז הוא יצור איתי קשר. כשהוא גילה שאני לא עולה לרכבת, הוא ביקש מהחברה שלי שעבדה יחד איתו, שתספר לה עלי – איפה אני גרה מה אני עושה בחיים, ועוד.

הוא רצה שהחברה שלי תכיר בינינו. היא סיפרה לי והראתה לי תמונה שלו, אבל אני לא רציתי להכיר אותו, כי הוא מבוגר ממני בשמונה עשרה שנה. לאחר חודשיים נפגשנו במקרה במסיבה, הכרנו והוא התחיל לחזר אחרי.

המשפחות הכירו והתנגדו לקשר שלנו. המשפחות לא רצו מכוון שודים היה מבוגר ממני בהרבה שנים, וגם הפריע להם הסטטוס של המשפחה שלו, במשפחה שלי היינו חמישה אחים ולא היה לנו הרבה כסף, ובמשפחה של ודים הוא היה בן יחידי, והמשפחה שלו הייתה מאוד עשירה, והורים שלו היו רופאים מאוד מפורסמים.

לודים היה מאוד קשה לקבל את זה שהוא רוצה להתחתן בגיל 45, והוא צריך לקבל את ההחלטה של אימו מרים. אני הבנתי שקשה לו, אז לא החזקתי אותו בכוח והחלטנו להיפרד. לא היינו בקשר בערך חצי שנה, עד שנכנסתי לקניון מאוד מפורסם, ודים ראה אותי, והחליט לעקוב אחרי, ולקנות לי את הבושם הכי יקר שהיה בחנות. הוא קרא לי והציע נישואים עם הבושם. התחתנו ולאחר חודשיים נסענו לירח דבש, ושם גם גיליתי שאני בהריון.

ילדתי את הבת שלי בגיל עשרים ושש היא עלתה לישראל בגיל שש עשרה.

אני וודים עלינו כשאני הייתי בת  47 וודים היה כבר בן 65. אנחנו חיינו בעושר ואושר עד שגילו אצל ודים סרטן ולאחר חצי שנה הוא נפטר.

נשארנו רק אני והבת שלי יבגניה. אני אף פעם לא רציתי אהבה אחרת, תמיד ודים היה בלב שלי, ולא רציתי משהו אחר חוץ ממנו. עד היום אני בלי אהבה, אני לבד וככה טוב לי.

הזווית האישית

מירי: למדתי שיש למשפחה שלי סיפורים מאוד מעניינים, אף פעם לא הכרתי את הסיפור הזה, ושמחתי להכיר אותו.

סבתא אולגה: היה לי מאוד חשוב ומהנה, לספר את סיפור ההיכרות שלי ושל סבא ודים, וזאת היתה חוויה טובה עבורי.

מילון

זפוריז'יה
עיר באוקראינה

ציטוטים

”אני הכרתי את בעלי לעתיד כשהייתי בחורה צעירה מאוד - בת 23“

הקשר הרב דורי