מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דרכה של מירי מהעלייה מפרס לפעילות חברתית וציבורית

מירי פקלק ועדי בתכנית
מירי פקלק
מרכז קהילתי "בית לברון"

סיפור חייה של מירי פקלק

נולדתי באירן, פרס בשנת 1946 בשנת 1952 עלינו לארץ ישראל אבא אמא אחות ואחות. אח אחד נוסף, הגיע בשנת 1949 במסגרת תנועת החלוץ שהצטרף לצה"ל לאחר מלחמת השחרור. אנחנו שבע אחים במשפחה שני אחים וחמש אחיות. כשעלינו לארץ אחי הגדול ושתי אחיותיי הגדלות כבר היו נשואים ונשארו בפרס. לאחר שנים רבות, אחיותיי ואחי עלו לארץ ישראל עם בני משפחותיהן. 

זכרון ילדות שלי מפרס, אני זוכרת שכשהייתי קטנה, נשרפתי פעמיים בפנים. זה קרה  כשמי מיכל המים חמים שנשפכו על פני. אמנם נרפאתי ולא נשארו לי צלקות, אבל את האירוע אני זוכרת.

העליה לישראל

בפרס גרנו בעיר בירה תהרן בדרך לארץ נסענו לטורקיה במשאית ומשם הפלגנו באונייה מטורקיה לנמל חיפה בארץ ישראל נלקחנו במשאית למעברה (מעברת אוהלים) בשם "שער העלייה" שם נשארנו מספר חודשים. אני זוכרת את הגשם שירד וחדר לאוהלים התנאים היו קשים.

לאחר מספר חודשים עברנו למושב דבורייה שעל מרגלות הר תבור מאחר ואבי היה ציוני גדול והחלום שלו היה לגור בירושלים אז עברנו לגור בירושלים בשכונת הבוכרים בבית שבנוי מאבן שם עברה ילדותי. בית ספר יסודי למדתי בשפיצר בית ספר לבנות ובתיכון למדתי בבית צעירות מזרחי גם בית ספר לבנות ובנוסף דתי.

עד לגיל 18 הייתי דתייה ובגיל 18 התגייסתי לצבא. את הדת עזבתי עם גיוסי, בעקבות מותה של אחותי שהייתה בת 32 בלבד היא הייתה נשואה והיו לה חמישה ילדים. כשהייתי בת-16 עברנו משכונות הבוכרים לגור בשכונה חדשה שנקראת קריית מנחם. בצבא שירתי כמורה חיילת במסגרת התוכנית לימדתי מבוגרים במושבים שליד אשקלון ובקריית גת.

לאחר הצבא עבדתי כפקידה במשרדים שונים וחסכתי כסף. בגיל 24 נסעתי לאנגליה נשארתי שם שנה משם נסעתי לארצות שונות באירופה וחזרתי לארץ. בארץ גרתי בירושלים עד שנת 1973, זו השנה בה הכרתי את בעלי התחתנתי איתו ועברנו לגור באשדוד. שם גרנו משנת 1973.

באשדוד נולדו לי שלושה ילדים שני בנים שגרים באשדוד ובת בכורה שגרה בקיבוץ ארז. אני עבדתי עד שנת 1982 עם בעלי אנחנו יצרנו מוצרים בעבודות יד שעשויים מעור את המוצרים מכרנו בחנויות ובירדים מיוחדים מזה התפרנסנו.

בשנת 1983 הפסקתי לעבוד עם בעלי בעבודות עור והתחלתי לעבוד במתנ"ס בית-לברון שזה מרכז תרבות נוער וספורט עבדתי כרכזת תרבות בחוגים לילדים ומבוגרים ולאחר מספר שנים בנוסף גם ניהלתי את אגף התרבות במתנ"ס

.במסגרת תפקידי תכננתי וארגנתי אירועי תרבות:הצגות מופעים ואירועים קהילתיים לכל תושבי הרבע והעיר מאוד נהניתי מהעבודה. עסקתי בנושאים שאני אוהבת ועד כיום אני שומרת תרבות אני מתעניינת וצופה בהרבה הצגות תיאטרון וקולנוע. במסגרת העבודה למדתי הרבה מאוד נושאים שקשורים לתרבות ולניהול במהלך שנות העבודה למדתי גם לתואר BA (תואר ראשון) בתחום חינוך בלתי פורמאלי

בשנת 2008 פרשתי מהעבודה לגמלאות והמשכתי לעבוד כשנתיים בחלקיות משרה בתזמורת הסימפונית של אשדוד ארגנתי קונצרטים לילדי, בתי ספר באשדוד ומרוץ אשדוד במסגרת תוכנית סל תרבותית. משנת 2011 לימדתי כשנתיים בצהרונים של החברה למתנסים באשדוד כרגיל אני לא עובדת בשום עבודה מאז שיצאתי לפנסיה המשכתי ללמוד כשנתיים תרפיה בטבע, תרפיה באומנות .

בשנת 2013 למדתי שנת מבוא באנתרופוסופיה של החינוך בסמינר דוד ילין לימודים ברוח תורתו של שטיינר – הוגה דעות גרמני.

תכנית הקשר הרב דורי

איך שהגעתי לתוכנית הקשר הרב דורי ? ראיתי מודעה בעיתון ומאוד אהבתי את הרעיון והצטרפתי לתוכנית שמאוד מצאה חן בעיני.

תמונה 1

העשרה

מתנ"ס בית-לברון : "מרכז קהילתי "בית לברון" מאפשר לתושבי רובע ו' והעיר כולה להשתמש במתקני בריכת "לברונית" ואולם ספורט לשיפור הכושר הגופני. לצד זה,פועל אולם מופעים ומגוון רחב של חוגים לילדים,לנוער ולמבוגרים המאפשרים לתושבים פעילות תרבות ופנאי מהנים ומעשירים. הפעילות מוצעת במחירים עממיים נוחים לעובדי מפעלים. המתנ"ס מקדם פעילות בשיתוף ועד השכונה,קבוצות פעילים,בתי ספר,הורים ובני נוער מתוך כוונה לשמור על קשר חי עם הקהילה".

תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ה , 2015,ביה"ס שזר אשדודמדריכה יישובית ניצה דה פורטו

מילון

מתנ"ס בית-לברון
מרכז קהילתי "בית לברון" מאפשר לתושבי רובע ו' והעיר כולה להשתמש במתקני בריכת "לברונית" ואולם ספורט לשיפור הכושר הגופני. לצד זה, פועל אולם מופעים ומגוון רחב של חוגים לילדים,לנוער ולמבוגרים המאפשרים לתושבים פעילות תרבות ופנאי מהנים ומעשירים. הפעילות מוצעת במחירים עממיים נוחים לעובדי מפעלים. המתנ"ס מקדם פעילות בשיתוף ועד השכונה,קבוצות פעילים,בתי ספר,הורים ובני נוער מתוך כוונה לשמור על קשר חי עם הקהילה.

ציטוטים

”ראיתי מודעה בעיתון ומאוד אהבתי את הרעיון והצטרפתי לתוכנית שמאוד מצאה חן בעיני.“

הקשר הרב דורי