מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דפנה פסח – סבתא גאה

סבתא וליאל
סבתא דפנה באירוע
ילדותה של סבתא דפנה, כפי שסיפרה עליה לליאל

שמי דפנה פסח לבית אלקובי. נולדתי בישראל בשנת 1963. גדלתי בצריף קטן בבית שמש. בבית דיברנו במרוקאית. להורים שלי קוראים מרדכי ורינה. לסבתא שלי קוראים זוהרה ולסבא שלי דוד.

אימא ואבא שלי היו מספרים לנו סיפורים על המלך ושרים לנו בצרפתית. יש לי עשרה אחים, אני האחות החמישית. בילדותי למדתי בבית ספר ממלכתי דתי שם למדנו ודיברנו רק בעברית. בבית הספר שיחקתי גולות, גומי, קלאס, חמש אבנים. החברים הכי טובים שלי היו: חיותה, אסתר, סיגל. היתה לי ילדות יפהפיה, נהניתי מכל רגע, הייתי בצופים ושם צברתי חוויות רבות.

חגגנו את החגים בחצר הבית עם המשפחה, אימא אבא וכל האחים, היום אני חוגגת את החגים עם הילדים שלי, הנכדים שלי ובעלי. אני מכינה את האוכל שאמי לימדה אותי להכין. הילדים והנכדים אוהבים את האוכל הזה, כל המשפחה המורחבת נאספת לבית של בתי שירן.

את בעלי הכרתי בחדר האוכל של הצבא, אני ושלמה התחתנו באולמי שושנים בשנת 1983, קיבלנו בחתונה שלנו הרבה מתנות. אני זוכרת את שמלת הכלה ואת התרגשות שחוויתי. אני נשואה באושר ועושר 40 שנה לבעלי שלמה ויש לנו חמישה ילדים. לבכורה קוראים שירן, לשנייה קוראים קרן, שלישי קובי, רביעית עדן וחמישית מעיין.

שירן בת 39 ויש לה חמישה ילדים: שלו, גל, אגם, ליאור, שני, שירן נולדה ב-1983 באוקטובר והתחתנה עם רמי. קרן בת 37, נולדה בשנת 1985 באוקטובר ויש לה ארבעה ילדים: אלעד, ליאל, אליה, אוראל, היא נשואה לחיים. קובי בן 37, יש לו ילדה שקוראים לה ליר הדר. קובי נולד בשנת 1988ביוני, הוא נשוי לחופית. עדן בת 34, נולדה בשנת 1993 באפריל, גרושה עם ילד. לילד קוראים אושר. מעין בת 26, נולדה בשנת 1996 במאי.

בעבר הייתי אחות בבית חולים, ועכשיו אני עוזרת לקשישים ומטפלת בהם. אני כיום סבתא לאחד עשר נכדים.

הזוית האישית

ליאל הנכדה המתעדת: סבתא ואני נהנינו בתכנית, שמחנו לכתוב את הסיפור, סבתא מאוד נהנתה לספר לי את סיפורה.

מילון

נדוניה
נדוניה, היא תשלום הניתן בכסף או במתנות, על ידי משפחת הכלה לחתן או לשני בני הזוג יחד. בחברות מסורתיות התשלום מיועד לחתן, לעומת זאת בחברות שוויוניות יותר התשלום ניתן לשני בני הזוג. הנדוניה נחשבת לעיתים לחלק של הבת בירושה של הוריה, והוא נמסר לה בעת חתונתה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היום אני חוגגת את החגים עם הילדים שלי, הנכדים שלי ובעלי. אני מכינה את האוכל שאמי לימדה אותי להכין. הילדים והנכדים אוהבים את האוכל הזה“

הקשר הרב דורי