מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דימה ביילין – סע לאט ותגיע רחוק

בבת המצווה של איה, יולי 2022
אבא בקיץ שנת 1980
סיפור חייו של אבי

שמי אנה ביילין, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה אני משתתפת השנה, אני מתעדת את אבי, דימה ביילין, במאגר המורשת של התכנית.

דימה ביילין נולד ברוסיה, מוסקבה, בתאריך 10.11.1972. הוא עלה לארץ בגיל 18 בשנת 1991. שם אמו זויה מרקוס, שם אביו ולדימיר ביילין.

ילדות

אבא מספר: "נולדתי בשכונה צעירה ויפה של מוסקבה בשנות ה-70. בילדותי הלכתי לגן ילדים שכונתי שמאוד אהבתי ללכת אליו, שם הכרתי את חבריי הראשונים, שאיתם נשארתי בקשר לאורך השנים. עם כל חבריי מהגן היינו נפגשים גם בשעות הערב ומשחקים חיילים – המשחק האהוב עלינו באותו זמן. עם אותם חברים עליתי לכיתה א' בבית ספר שכונתי, ואיתם הייתי מבלה הרבה גם אחרי שעות הלימודים. מאוד אהבנו ללכת לבתי קולנוע ובמיוחד אהבנו משחקים ספורטיבים בתקופת החורף: סקי והחלקה על קרח. היינו עוסקים בזה המון.

תקופת בית ספר ולימודים

בתקופה ההיא הלימודים בבית ספר יסודי והתיכון היו מתקיימים באותו בית הספר ואפילו באותו בניין, כך שהיינו מתחילים ומסיימים את הלימודים עם אותם חברים לכיתה. תקופת הלימודים הייתה תקופה מעניינת, הצלחתי בלימודים והגעתי להישגים טובים. לאחר סיום התיכון בשנת 1989, התקבלתי ללימודים באוניברסיטה לפקולטה להנדסת מכונות, שם למדתי שנתיים, עד לעלייה לארץ בשנת 1991.

אבא בשנת 1980

תמונה 1

שירות צבאי או מקצוע ועיסוק

בשנת 1993 התגייסתי לגדוד "חרמש", בו שירתי כלוחם עד שנת 1996. אחרי הצבא, התחלתי לעבוד במכון התקנים הישראלי בתור בודק תקני הבנייה. במהלך העבודה התחלתי ללמוד במכללת הדסה אבטחת מידע. מאוחר יותר גם התחלתי לעבוד בתחום זה ובו אני עובד עד היום. היום אני עובד בחברת הייטק העוסקת בתחום אבטחת מידע.

הכרות ונישואים ובניית משפחה

הכרתי את אישתי בשנת 1998 במסיבת יום ההולדת של חבר. בתחילת הקשר יצאנו לדייטים כמה פעמים, עד שבסוף הפכנו לזוג רשמי. לאחר שנה עברנו לגור ביחד ובשנת 2003 התחתנו. בשנת 2004 נולד בני הבכור בשם יונתן. בשנת 2006 נולד בני השני – תומר. ובשנת 2010 נולדה בתי איה.

הזוית האישית

איה המתעדת: כשאני ואבי כתבנו את הסיפור במגרת התכנית, יצא שהכרתי אותו הרבה יותר מקודם, דיברנו ושוחחנו כפי שלא יוצא לנו לשוחח בחיי היומיום.

מילון

החלקה על הקרח
החלקה על הקרח היא צורת התקדמות של אדם על פני משטח מים קפואים בעזרת להבים מיוחדים הנקראים מחליקיים, הקבועים לרגליו בעת תנועתו. פעילות זו נעשית כיום בעיקר לשם ספורט ופנאי, אולם גם כדרך תנועה כשלעצמה. ניתן להחליק על פני אגמים ונהרות שפניהם קפאו לאחר ששכבת הקרח התעבתה מספיק. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי תמיד אומר את המשפט: 'תיסע לאט תגיע רחוק', כשהוא רואה בכביש נהגים חסרי סבלנות“

הקשר הרב דורי