מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דורון פולק היצירתי

סבי המצחיק מאוד
קשר הרב דורי עם סבא דורון
הסיפור של סבא דורון פולק איש התיאטרון

שמי אלה גיל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי דורון פולק.

סבא דורון פולק מספר:

"נולדתי בגבעתיים, במקום שקוראים לו שיכון צבא הקבע, מפני שאבי היה בצבא הקבע.

הייתי בגן עירוני,כי לא היה בזמני גן פרטי. הייתי צריך ללכת הרבה ברגל מפני שהוא היה רחוק מהבית. הייתי צריך לעבור בדרך גבעה שלמה. לגננת שלי קראו יהודית. לאחר מכן למדתי בבית הספר כצנלסון (בית ספר יסודי) וגם לבית הספר הלכתי הרבה ברגל, משום שגם הוא היה רחוק מביתי.

בבית ספרי הייתי תלמיד בינוני, לא מעולה ולא גרוע. התחום שהכי אהבתי הוא תחום היצירה, אהבתי מאוד שיעורי מלאכה. אהבתי מאוד גם חקלאות, הייתה לנו גינה בבית הספר ושם למדנו חקלאות. היה לנו גם שיעור נגרות שמאוד אהבתי. כשהייתי בכתה ה' הצטרפתי כחבר לתנועת "הנוער העובד" ונשארתי שם הרבה שנים.

בבית הספר התיכון למדתי ב"תלמה ילין", שהוא תיכון לאומנויות. למדתי במגמת תאטרון ובכיתה שלי היו תלמידים של מגמת תאטרון ואומנות. בסוף לימודינו בתיכון העלנו הצגה שגם אני השתתפתי בה.

בגיל 12 שיחקתי בתאטרון הבימה. נהגתי ללכת לכל החזרות ולא סיפרתי להורי, עד שלפני ההצגה הם גילו זאת, משום שהם היו צריכים לחתום לי שהם מסכימים שאני אשחק בהצגה, הייתי זקוק לאישור הורי, בשל גילי הצעיר.

בתור ילד אהבתי לשחק הרבה משחקים בחוץ עם חבריי, שיחקנו משחקים כמו מחניים, דודלס ועוד.

כשסיימתי את התיכון הלכתי לצבא ושירתי בחיל התותחנים שלוש שנים. הייתי שם מודד עמדות של תותחנים במדבר סיני. יצאתי הביתה כל שלושה שבועות לחמישה ימים. שירתי גם ברמת הגולן ובסיני. לאחר מכן פרצה מלחמת יום כיפור בשנת 1973. במלחמה זו לקחתי חלק אולם לא חזרתי הרבה זמן הביתה.

אחריי השירות הצבאי, התחלתי ללמוד באוניברסיטה, למדתי ללימודי תואר ראשון, שלוש שנים, בחוג למדעי המדינה ובחוג לתאטרון. שם בתקופת לימודי באוניברסיטה, הכרתי את סבתא. לאחר מכן עבדתי במשרד פרסום, עבדתי כתקציבאי, עשיתי פרסומות. עבדתי בקבוצת פרסום ובשנת 1983 הקמתי קבוצת תאטרון שקראו לה "טרה".

בשנת 1978 התחתני עם איריס, שהיתה חברה שלי. התחתנו בבית החייל בתל אביב. גרנו בגבעתיים, בשכונת בורכוב ואחריי כשנתיים נולדה בתנו רונה, אימא שלך. שלוש אחר כך נולד הבן שלנו עומר בשנת 1982.

אחריי כמה שנים עברתי תחום ופתחתי משרד שנקרא פרוייקטיב לארגון תערוכות ובו אני עובד עד היום. עבדתי כמה שנים עם חברת חשמל, לאחר מספר שנים התחלתי לארגן תערוכות בחו"ל ובכל העולם. כתבתי הרבה ספרים בתחום האומנות בעברית ובאנגלית.

סבא דורון פולק

תמונה 1

הזוית האישית

אלה גיל: היה לי כיף מאוד להכיר את סבי לעומק יותר, היו צחוקים והרבה אהבה.

מילון

תלמה ילין
תֶלמה יֶלין הוא בית ספר תיכון ארבע שנתי לאמנויות בשכונת בורוכוב בגבעתיים הקרוי על שם הצ'לנית תלמה ילין. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בגיל 12 שיחקתי בתאטרון הבימה.“

הקשר הרב דורי