מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגועיה של סבתא נדז'דה (נדיה) אל הילדות

סבתא בעיר באקו
סבתא ביער
סבתא נזכרת ביחד עם עמנואל

שמי עמנואל, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי, נדז'דה זרבאילוב, יחד אנו מנציחים את סיפורה במאגר המורשת של התכנית.

זה הסיפור שסיפרה לי ססבתא נדז'דה: כשסבתא הייתה צעירה בת 18, היא התחילה לעבוד במשרד הגיוס ברפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית של אזרבייג'ן במשך ארבע שנים. באמצע התקופה הזו היא כבר התחתנה עם סבא שלי (רפאל זרבאילוב) בתאריך 27.9.1974. בשנת 1978 התחילה לעבוד במפעל של בגדי ספורט בתור תופרת. היא עבדה שם עד ספטמבר 1993. בעבודה חוץ מתופרות, סבתא עבדה בהסתדרות, זה ארגון תגמול. עובדים טובים יצאו לטיולים לערים של רוסיה וגם סבתא יצאה איתם לטיולים. היא השתדלה לעבוד טוב בלי הפרעות, עזרה לאנשים אחרים.

בתאריך 12.12.1993 סבא, סבתא, אבא ודודה שלי עלו לארץ ישראל.

סבתא נדז'דה בילדותה

בילדותה של סבתא נדז'דה היו לה הרבה מאוד חברים בגן ובבית הספר. סבתא מספרת שהיה הרבה חגיגות וטיולים, לדוגמא – הם יצאו לטיול של הר באזרבייג'ן בשם "בשפרמק"ההר דומה לצורת חמסה. הם עלו להר ועשו על האש, כל אחד הביא אוכל, אחר כך שרו שירים בגיטרה. בסיום בית הספר הייתה מסיבה גדולה עד הבוקר. בבוקר כולם הלכו להסתכל על השחר, אחר כך הלכו לטייל קצת ואז הלכו הביתה לישון.

כיצד סבתא נדז'דה הכירה את סבא רפאל

סבא שלי רפאל גר ליד סבתא רבתא רבתא שלי, באותו איזור. כשסבתא נדז'דה הייתה באה כהרגלה לבקר אותה, פתאום הכירה את סבא רפאל. הם נהיו חברים טובים מאוד, סבא רפאל תמיד היה יוצא איתה לטיולים וליציאות. עם הזמן הם התחתנו בתאריך 27.9.1974.

העלייה לישראל של סבתא נדז'דה

בתאריך 12.12.1993, כאמור, המשפחה עלתה לישראל. בני המשפחה נפגשו עם המשפחה שכבר הייתה כאן, באותו זמן בישראל היו הרבה קרובים ומשפחה, כולם התגייסו לעזור להם. אחר כך הלכו סבא וסבתא לאולפן בערב, בבוקר סבתא עבדה באריזת תפוזים. כשסבתא סיימה ללמוד באולפן היא התקבלה למפעל רובינשטיין ועבדה שם עד שנת 2017, לאחר מכן יצאה לפנסיה.

הזוית האישית

סבתא נדז'דה: היה לי נעים להזכר בהכל, להיזכר בחברים ושכנים, נזכרתי בזמן בו למדתי ובחברים שהיו לי בילדותי, ובאופן כללי בילדותי. בא לי לחזור לזמן ההוא..

הנכד עמנואל: היה לי כיף לשמוע הרבה דברים חדשים שלא ידעתי על סבתא שלי וגם מעניין מאוד במסגרת התכנית.

מילון

אָזֶרְבַּיְיגָ'ן
רפובליקת אָזֶרְבַּיְיגָ'ן היא מדינה באירואסיה, בעבר הקווקז הסמוכה לים הכספי. היא גובלת ברוסיה בצפון, בגאורגיה ובארמניה במערב, ובאיראן בדרום. הרפובליקה האוטונומית של נחיצ'יבאן היא מובלעת המצויה אף היא בשליטת אזרבייג'ן, ולה גבול עם ארמניה מצפון וממזרח, עם איראן מדרום וממערב, ורצועה קצרה של גבול עם טורקיה מצפון-מערב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”איך הזמן עובר מהר..“

הקשר הרב דורי