מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גם סבא ונכד יכולים להיות חברים

סבא מלמד את תום ברידג'
סבא בהפועל רעננה
טעות פטאלית

שמי משה פלד (פלץ) נולדתי בישראל בשנת 1943 במושבה/עיר רעננה להורים שעלו לארץ מליטה בשנת 1933, לאחר שהיו זמן קצר בקיבוץ הגיעו לרעננה ושם אני נולדתי …

הייתה לי ילדות טובה: בבוקר התעוררתי לקירקור תרנגולות. בחצר ביתי היו לולים של תרנגולות ואפרוחים והיה גם רפת ובו שלוש פרות, ואכלנו ביצים מיד לאחר הטלתם ושתינו חלב כמעט מהעטין של הפרה.

אני זוכר שאמי ז"ל הייתה מכבסת בחצר הבית בסיר גדול ומחממת את המים תחת מדורה והכביסה הלבנה הייתה נוצצת מלובן.

אהבתי לעסק בספורט בעיקר כדור-רגל ושיחקתי בקבוצת הפועל רעננה עד לאחר שירותי בצה"ל.

 בקבוצת הפועל רעננה

תמונה 1

לאחר מכן התחלתי לעבוד בחברת אגד גם כנהג וגם בעבודות מנהלתיות בשנת 1967 נשאתי לרעתי שרה נולדו לנו שני ילדים לירון וזיו. זיו נשוי לענבל ולהם נולד בן בכור בשם תום שנולד בפתח תקווה בתאריך 23/1/2012.

כבר למעלה מ-35 שנה אני ורעיתי שרה מתנדבים למען הקהילה בארגון ה"ליונס" ברעננה. ליונס – Lions Clubs International– זהו ארגון חברתי התנדבותי בינלאומי, שהוקסם בארצות הברית שמטרתו לשפר את איכות החיים בקהילה, חברים בארגון זה 1.3 מיליון חברים מתנדבים מ- 45,000 מועדונים מכל מיני מדינות בעולם.

שם המשפחה שלנו היה פלץ ושהשתבש לאחר שבן דוד של סבא שינה את שמו וכך עשה גם סבא, ששאל אותו בטלפון לאיזה שם משפחה הוא שינה סבא שמע פלד. לאחר מספר חודשים נפגשו בני הדודים והתברר שהבן דוד החליף את שם משפחתו לפלג וסבא שמע פלד, ולאחר שינוי השם במשרדי הרשום השונים לא היתה אפשרות לשנות שוב וקח גם שם המשפחה נשאר פלד לדור הבא.

הזוית האישית

סבא משה: לדעתי תוכנית הקשר הרב דורי היא מעולה לשני השותפים בתוכנית. בכל 11 שנות חייו של נכדי תום לא יצא לנו לשבת ולדבר ולספר כמו שדמיינתי, הרגשתי את ההתעניינות והצמא של תום לדעת על העבר של המשפחה בכלל ועברי במיוחד. מבחינתי פרויקט חוויתי, מעולה ולדעתי חייב להיכנס למערכת הלימודים בצורה כלשהי.

אני סבא של תום מאחל לו רק שימשיך להיות תום התלמיד הטוב, תום ספורטאי, תום היפה, וכמובן הילד המשפחתי החמוד והאח הנאמן לאחיו.

תום: שמחתי לדבר עם סבא שלי והתעניינתי בסיפור חייו של סבא.

מילון

נהג סע
סימן לסבא שאני חגור בחגורת בטיחות

ליונס
ליונס (Lions Clubs International) הוא ארגון חברתי התנדבותי בינלאומי, הפועל במטרה לשפר את איכות החיים בקהילה. הארגון מונה כיום 1.3 מיליון חברים, הפועלים מתוך 45,000 מועדונים הפרושים ב-205 מדינות ברחבי העולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"בחצר ביתי היו לולים של תרנגולות ואכלנו ביצים מיד לאחר הטלתם"“

הקשר הרב דורי