מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גלגולו של כינור

סבי וסבתי, עם בנה דוד.
הכינור של סבתי שהועבר מדור לדור.
כינור עם ערך משפחתי

גלגולו של כינור

שמי קלוד תורג'מן ואני לוקחת השנה חלק בתכנית ה"קשר הרב דורי" ובו משתפת אתכם מעט מסיפורי.

נולדתי בשנת 1948 בעיר קזבלנקה שבמרוקו להוריי אליס לסקר ורונה תורג'מן. הוריי החליטו לקרוא לי בשם קלוד מסיבה זו, כי באותה התקופה שם זה היה נפוץ, והוריי אהבו אותו. בשנת 1982 עליתי יחדיו עם ילדיי לארץ. משפחתי הגרעינית מורכבת מהוריי, משני אחיי: אלי ומוריס, מאחותי: מישל ומבניהם אני הבת הבכורה.

אמי הייתה עקרת בית ואבי היה דוור במרוקו. לי ולמשפחתי היו שני בתים. אחד מהם היה ממוקם בעיר קזבלנקה אשר היה בנוי משתי קומות. הבית השני היה ממוקם על רצועת החוף. השכונה בה התגוררתי הייתה שכונה ערבייה ו השפות העיקריות שהיינו מדברים היו צרפתית וערבית. בתקופת לימודיי למדתי בבית ספר יהודי, ובמהלך לימודיי לא עבדתי במקצוע מסויים.

אחד הזיכרונות החקוקים בי מהתקופה בה גרנו במרוקו, בתקופת ילדותי בבתינו היה מרתף אשר בו תמיד שיחקתי עם חברותיי וכך היינו מעבירות יחדיו את הזמן. בחיי היום יום שלי, אני ומשפחתי אכלנו מאכלים מרוקאים אשר היו מתובלים בתבלינים טעימים. את המצרכים למאכלים היינו צורכים בשוק.

כינור עם ערך משפחתי

במהלך השתתפותי בתכנית, החלטתי לשתף ולספר על חפץ הקשור למשפחתי וזהו כינור ישן. הכינור נקנה מחנות עתיקות בצרפת, אשר הייתה מתנה מאבי, כיום הכינור "התגלגל" והוא נמצא בבעלותו של נכדי. אבא שלי החליט לקנות את הכינור ולתת אותו לי ולאחי כך נוכל ללמוד לנגן עליו. הכינור הינו ישן, אך בשבילנו הוא שווה ערך גדול במשפחה.

הזוית האישית

איתן בונפנט, עדי שריקי, אריאל אברמוביץ: היה מעניין ונהנינו לקחת חלק מהקשר הרב דורי.

מילון

violon- בשפה הצרפתית
כינור

ציטוטים

”הכינור הינו ישן, אך בשבילנו הוא שווה ערך גדול במשפחה.“

הקשר הרב דורי