מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גברתי האחות סגנית ראש העיר

תוכנית הקשר הרב דורי
קשר רב דורי
סיפורה של נעמי כספי

שמי נעמי כספי ילידת 11.4.56 בעיר נשר.

אני נשואה ליוסי, אמא לרוני ואיתמר, וסבתא לשישה נכדים, ומימשתי את חלומי.

תמיד רציתי גם וגם, גם לטפל באחיות שעבדו בבית החולים וגם לשרת את תושבי עירי, ועל כן למרות שעבדתי כאחות בבית חולים גם הייתי נציגת האחיות בהסתדרות  וגם כיהנתי חמש שנים כסגנית ראש עיר.

שני אירועים משמעותיים התרחשו בחיי. אחד מהם עדיין מתקיים. ב2005 נבחרתי להיות נציגת אחיות ארצית של האחיות בישראל וב2013 נבחרתי להיות סגנית ראש העיר נשר. באירוע הראשון ב2005 לאחר בחירתי הקמתי את מועצת האחיות והתחלתי לטפל בתנאי השכר והעבודה של האחיות וקידומן המקצועי. בתקופה הזו בעקבות משא ומתן מול המדינה, השגנו הסכם שכר נאה ומשמעותי לאחיות. בתקופה זו גם הקמתי את עמותת האחיות שבמסגרתה אנחנו מקיימים סמינרים מקצועיים בארץ ובעולם. במסגרת הזו האחיות נפגשות עם אחיות מכל העולם וניתנת לנו ההזדמנות להשוות בין העשייה הסיעודית שלהם ושלנו. אין ספק כלל שהסיעות הישראלי עולה עשרות מונים ומגפת הקורונה הוכיחה זאת!

כאמור ב2013 נבחרתי לתפקיד בעירייה. עסקתי בנושאי רווחה כלליים. הייתי יושבת ראש ועדת הילד, וגם יושבת הראש לקידום מעמד האישה. עסקתי בפיתוח העיר ושימשתי בתפקיד עד 2018.

ב1977 סיימתי לימודי בית ספר לאחיות, והתחלתי קריירה של אחות במגוון תפקידים. התמקצעתי בטיפול בקשישים ובקידום בריאות. היום אני מיישמת את כל ניסיוני לקידום מעמד האחות בישראל. אני בעלת תפקיד בהסתדרות הכללית כנציגת אחיות, אני נשואה ליוסי בעלי במשך ארבעים ושבע שנים ויש לנו שני ילדים: רוני אמא של יהלי כותב העבודה ואיתמר. ביחד יש לנו שישה נכדים שעושים אותנו מאושרים.

בימים האלה בעקבות הקורונה והשנתיים המאתגרות שעברו על האחיות בישראל, אנחנו בוחנים תחילת מפגשים, עם משרד הבריאות והאוצר, בכדי להעלות ולשפר את תנאי השכר והעבודה של האחיות בישראל .מגפת הקורונה חשפה בפני העולם כולו ואת ההישגים של הסיעוד הישראלי. עם הקורונה ותוצאותיה. העולם כולו נחשף לעשייה הבלתי רגילה, והתושייה שהפגינה מערכת הבריאות הישראלי, בהתמודדות עם ההשלכות הבלתי פשוטות שהקורונה הציבה בפני המדינה. מכל עמי העולם באו ללמוד איך לטפל בנזקי הקורונה והשפעותיה על הציבור בישראל.

במסגרת הסמינרים  שנערכים בחול  ביקרנו גם במרפאות וגם בבתי חולים. תמיד התקבלנו בכבוד ובהערכה ע"י המארחים היינו בארבע עשרה מדינות, והביקור האחרון היה בחוג לסיעוד באוניברסיטה הראשית בקפריסין. הסמינר הבא המתוכנן יהיה בדובאי או במרוקו.

כחלק מתפקידי אני משמשת כנציגת שירותי בריאות כללית, בבית חולים כרמל שבחיפה. תפקידי אחות קשר בקרה ומעקב. אני עובדת עשרים ושלוש שנים בבית חולים  והשאר בהסתדרות הכללית בתל אביב. במסגרת עבודתי חתמתי על הסכם תגמול כספי לאחיות, בעבור עבודתן הקשה והמסורה בחיסונים נגד הקורונה. בגלי הקורונה האחרונים, האחיות בקהילה מפעילות תוכניות מעקב ובקרה אחר חולי קורונה לא מאושפזים, ומתעדות את קצב החלמתם של החולים במחלת הקורונה, עד החלמתם המלאה. עד היום חוסנו מיליוני אזרחים ע"י אחיות הקהילה וכך תורמות האחיות לבריאות אזרחי המדינה.

הזווית האישית

נעמי כספי מביה"ח כרמל אשת היא בוגרת ביה"ס לאחיות שפעל בביה"ח כרמל בשנת 1985 עבדה כאחות בקהילה וביחידה להמשך טיפול. נבחרה כיו"ר האיגוד המקצועי של אחיות הקהילה בישראל ויו"ר עמותת אחיות הקהילה בישראל, והיום נעמי כספי מביה"ח כרמל היא גם סגנית ראש עיריית נשר החדש אבי בינמו. הנכד יהלי אברהם תעד את סיפורה במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר יחד בגבעת אלה בתשפ"ב 2022.

מילון

לשרת
למלא תפקיד בארגון ציבורי

ציטוטים

”תמיד רציתי גם וגם, גם לטפל באחיות שעבדו בבית החולים וגם לשרת את תושבי עירי, ועל כן למרות שעבדתי כאחות בבית חולים גם הייתי נציגת האחיות בהסתדרות  וגם כיהנתי חמש שנים כסגנית ראש עיר“

הקשר הרב דורי