מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בתקופה של מלחמת ששת הימים – ג'ודי (יהודית) שרון

מפגש של גודי והתלמידים
גודי ובעלה בצעירותם
ההכרות של ג'ודי עם בעלה וההתמודדות בזמן מלחמה

שמי ג'ודי (יהודית) שרון. נולדתי וגדלתי באנגליה, בלונדון. כשסיימתי תיכון הלכתי ללמוד באוניברסיטה. קיבלתי מלגה ללמוד שנה בירושלים. יום אחד, כשהייתי בלונדון, הלכתי עם יוסי ידידי לאכול ארוחת צהרים ובדרך נתקלנו בסטודנט ישראלי אחר בשם משה שהכיר את יוסי, הלכנו ביחד לאכול ארוחת צהריים וכך הכרתי את משה שלימים הפך להיות בעלי.

חזרנו לאנגליה ובמדינת ישראל היה מתח גדול לאחר יום העצמאות בין מצרים לישראל, מצרים איימה לתקוף את ישראל. חודשיים לאחר החתונה שלנו פרצה מלחמת ששת הימים. בעלי היה צריך לצאת למלחמה, היינו במתח גדול כי הייתי בטוחה שילך להילחם לפחות חמש שנים (זה מה שהכרתי).

הוא התקשר למפקד שלו והמפקד אמר שאין צורך להגיע, המלחמה נגמרה כבר ביום הראשון כי ישראל הצליחה להכניע את מצרים במהירות.

שמחנו שבעלי לא צריך להשתתף במלחמה ונשארנו בלונדון חצי שנה. לאחר מכן עלינו לישראל וירושלים נראתה אחרת, בעלי הכיר רק את ירושלים הקטנה מלפני המלחמה והיה צריך להכיר גם את מזרח ירושלים.

הזוית האישית

התלמידות המתעדות: הסיפורים היו מעניינים, למדתי קצת היסטוריה והיה לי נחמד לשמוע על רומנטיקה בזמן המלחמה. עניין אותי במיוחד הסיפור על לונדון, הייתי רוצה להיות שם גם. בפרויקט מאוד מעניין אותי לשמוע את הסיפורים והחוויות של המבוגרות,  אלו ממש לא אותם חיים.

ג'ודי תרמה סיפורים נוספים אל המאגר, לקריאתם לחצו על הקישורים: 

העופר – ג'ודי (יהודית) שרון

הקשר של המשפחה למדינה

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר יום 5 ביוני עד 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות כגון עיראק, לבנון, ערב הסעודית ועוד. המלחמה הסתיימה בניצחון מובהק של ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עלינו לישראל וגרנו בירושלים, ירושלים נראתה אחרת...“

הקשר הרב דורי