מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ברכת הרבי התקיימה במלואה

סבתא דליה ונכדתה שיינא
סבתא בצעירותה
ב"ה התינוק המתוק שנולד בזכות הברכה של הרבי, כיום כבר בן 31 חזק חכם ובריא

סבתא דליה  סיפרה לנכדתה שיינא הלוי את סיפורה במסגרת תכנית הקשר הרב דורי,

שמי דליה אמסלם (גואטה לפני נישואיי) נולדתי בעפולה ישראל בשנת 1961. לאמי ז"ל  קראו חמיסה ולאבי ז"ל קראו רחמים, יש לי אחות אחת שקוראים לה דניאלה, והיה לי אח אחד בשם משה ז"ל.

סבתא ביום הולדתה החמישי 

תמונה 1

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מדהים, שהתרחש לפני כ – 31 שנה, והיה קשור בברכה מהרבי ב"ה:

בהריון הרביעי שלי במהלך אחת הבדיקות השגרתיות שערכו לי, גילו שיש בעיה חמורה בהריון. הרופא אמר לנו בתוקף, שהוא חושב שכדאי מאוד שאני אעבור הפלה ואפסיק את ההריון, מאחר ויש בעיה חמורה בריאות של העובר, וכנראה שלתינוק לא יתפתחו ריאות. כלומר, הוא לא יוכל לנשום. היינו בהלם. לפני הבדיקה הזו הכול היה בסדר ותקין. וכעת באופן נחרץ אומרים לנו, שצריך בדחיפות להפסיק את ההריון! זה מאוד הלחיץ והעציב אותנו.

ביקשנו לערוך עוד בדיקות ולקבל חוות דעת ממומחים נוספים. אבל לצערי, כולם חוץ מרופא אחד המליצו בתוקף על הפסקת הריון, והתריאו על הבעיות הקשות, שעלולות להיות במידה ולא אקשיב להם, ואמשיך את ההריון בניגוד להמלצותיהם.

שלחנו ב"ה מכתב לרבי מליובאוויטש, וכעבור כמה ימים הרבי החזיר לנו תשובה, שלא לעשות הפלה והרבה ברכות שהכול יסתדר, הקשבתי לרבי. למרות כל ההמלצות ההפוכות והנחרצות של הרופאים והמומחים. במשך חודשיים שלמים ולא פשוטים, המשכתי את ההריון עם אמונה שהכול יהיה בסדר, וכשילדתי, באמת, היה חור בסרעפת.

אחרי 24 שעות מהלידה התינוק עבר ניתוח כירורגי. והיה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ של הפגייה כחודש ימים. וב"ה אחרי חודש עשינו לו ברית מילה בפגיה בליווי אותם רופאים, שלא האמינו שיש אפשרות שיחיה ויתפתחו ריאות!

בעלי החל להניח תפילין בכל בוקר ב"ה מאז ועד היום. בתי הבכורה ניצה האימא המקסימה של שיינא רחל, התחילה ללמוד חסידות ולהכיר את משנתו ודרכו של הרבי. לפני כ – 18 שנה במהלך לימודיה בטכניון, חזרה בתשובה והתחתנה והקימה בית חסידי לתפארת. כיום היא ובעלה שליחים של הרבי. משתדלים להעביר הלאה את מה שקיבלו במהלך הלימודים במילאנו בבית חב"ד לסטודנטים ולעזור לכל יהודי.

ב"ה התינוק המתוק שנולד בזכות הברכה של הרבי, כיום כבר בן 31 חזק חכם ובריא וממש עוד מעט בעז"ה מתחתן ומקים את משפחתו!

הנכדה שיינא

תמונה 2

כיום, יש לי ארבעה ילדים ותשעה נכדים מקסימים ברוך השם.

הזוית האישית

הנכדה שיינא: תודה לך סבתא על הסיפור המעניין. למדתי ממך על אמונת חכמים. מאחלת לך הרבה בריאות ונחת.

מילון

הנחת תפילין
ביהדות, הנחת תפילין היא מצווה המחייבת גברים בני-מצווה להניח תפילין על גופם מדי יום, למעט ימים מיוחדים. התפילין, שמכילות ארבע פרשיות מהתורה, הן מעין תזכורת לתוכנן של ארבעת הפרשיות הללו: ייחוד השם, שכר ועונש ויציאת מצרים. על פי ההלכה מניחים את התפילין ביום ולא בלילה, בימי חול ולא בימי שבת וחג. התפילין מכילות שתי יחידות עצמאיות: "תפילין של יד" ו"תפילין של ראש". התפילין מכילות תכנים רוחניים ופסוקים שבהם שמותיו של הקב"ה. ולכן ההלכה מייחסת להן קדושה ומחייבת לשמור את הגוף בשעת הנחתן מהפחה ולכלוך. חובה זאת הביאה לנוהג לפיו לא מחנכים ילדים להנחת תפילין אלא מתחילים להניח תפילין בגיל בר מצווה, בניגוד למצוות אחרות בהן מחנכים ילדים לקיימן מגיל צעיר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מודה לה' יום יום על ילדיי ונכדיי המקסימים ב"ה“

הקשר הרב דורי