מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בני בנימיני בילדותו

אורי וסבא בני
שלג בתל אביב 1951

למדתי בבית ספר הכרמל בתל אביב. אבל זכור לי במיוחד יום אחד בשנת 1951 שירד שלג בתל אביב בכמות כזו שמעולם לא היה שלג כזה בתל אביב. בנינו אנשי שלג והשלכנו כדורי שלג אחד על השני והשתוללנו עד בלי גבול. עד היום לא זכור לי שירד שלג בתל אביב.
 
בתנועת נוער ולימודים
בסיום הלימודים הייתי בצופים בשבט "דיזינגוף" שהיה ממוקם במקום שהיום היכל התרבות קיים בתל אביב ליד הבימה. היו שם עצי גומס (שיקמים)ושדה לגידול תירס ושם היה הצריף של הצופים. עם השנים, התבגרתי ועברתי ללמוד בבית ספר מקצועי שבח בתל אביב ולמדתי שם מכונאות כללית. סיימתי את בית ספר שבח לאחר שלוש שנים.
 
שרות צבאי
 עם תום לימודי, התגייסתי לצבא לחיל האוויר והייתי כל השירות הצבאי מדריך בבית הספר הטכני של חיל האוויר ליד חיפה. הדרכתי שם במכונאות לציוד קרקע. היה לי הרבה זמן להתעסק עם ספורט שמאוד אהבתי בשעות הפנאי שזה כדורסל וטניס כי היו מגרשי ספורט בבסיס.
 
אחרי השירות הצבאי שלי עבדתי בחברת סולל בונה ועברתי לעבוד בבניית נמל אשדוד. ושם עבדתי עד סיום העבודה של בניית הנמל. כשהעבודות הסתיימו  פרשתי כי לא רציתי לעבור לגור באשדוד כי קניתי דירה בחולון.
 
לאחר מכן התחתנתי ב-3 למרץ 1965 עם רינה אשתי עד היום ועברנו לגור ברמת גן. נולדו לנו שני בנות נורית אמא של אורי ודן. ועינת אמא של רוני ותומר. ברגע שעזבתי את נמל אשדוד, רציתי להיות מורה נהיגה שזה המקצוע שאני עובד בו עד היום. לימדתי את אשתי, הבנות שלי ואת הנכדה רוני הנכדה הכי גדולה במשפחה ואחיה (תומר) שכיום בן 17 לנהוג. לימדתי ב-מהלך 50 שנה דורות של תלמידים סבים וסבתות הורים ונכדיהם איך לנהוג וכולם מוקירים לי תודה עד היום ולחלק מהם אני זוכר את השמות שלהם ואני בקשר איתם עד היום. אני מקווה שאלמד עוד 4 שנים את אורי הנכד ואחיו הקטן יותר דן בעוד שבע שנים.
 
בגיל 15 עד הצבא שיחקתי כדורסל בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב יחד עם אריק איינשטיין, הזמר המפורסם שהיה שחקן כדורסל מעולה והיה בן הראשונים ששיחק עם משקפיים בגלל קוצר הראייה.
בשלושים השנים האחרונות אני משחק טניס במועדון הטניס הפועל תל אביב ושיחקתי בליגה ובטורנירים בארץ ובחו"ל וייצגתי אתה מועדון בתחרויות ויש לי הרבה גביעים בבית ואני משחק שם עצם היום הזה.
 
מקום המגורים שלי ושל אשתי רינה ברמת גן. יש לנו 4 נכדים שהם רוני תומר אורי ודן. העיסוק שלי היום הוא מורה נהיגה ושחקן טניס בהפועל תל אביב.
 
העשרה:
 
הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה נוסדה ב-1907 על ידי רוברט באדן פאוול, לוטננט־גנרל במילואים מהצבא הבריטי. הוא היה גם באותה תקופה חבר בכיר ב"בריגדת הבנים" (ארגון נוער נוצרי). כיום כוללת התנועה למעלה מ-42 מיליון חברים ב-217 מדינות וטריטוריות.
 
תשע"ו   2016

מילון

עצי גומס
עצים

ציטוטים

”עד הצבא שיחקתי כדורסל בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב יחד עם אריק איינשטיין“

הקשר הרב דורי