מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"בן לוקח בת"

בר עם סבתא עינת
תמונה של סבתא עינת בעבר
מסיבות ימי ההולדת של סבתא עינת בילדותה

שמי בר, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, עינת לב ארי. במהלך התכנית ראיינתי את סבתא שלי, שאלתי אותה שאלות על זיכרונותיה מימי ההולדת שלה ומחגיגת הבת מצווה שלה. את הריאיון עם סבתא תיעדנו גם בסרט וידאו מצולם.

 בילדותי עם סבתא עינת

תמונה 1

זיכרונות מימי ההולדת בילדותי

את ימי ההולדת חגגנו בצורה מאוד פשוטה וצנועה. לא היה משהו מיוחד, בדרך כללחגגתי עם בני משפחתי וסבא וסבתא. אימא הייתה מכינהעוגה וקבלתי גם מתנות…

חגיגת בת המצווה שלי כבר הייתה יותר גדולה ומיוחדת. חגגתי עם עוד שלוש חברות מכתתי, באולם של בית הספר. הכייף שזכור לי במיוחד, היה כשיצאנו לכביש. זה היה אז כביש שלא נסעו בו. וכולם יצאו החוצה לרחבה שם ורקדנו את הריקוד: "בן לוקח בת". קבלנו גם מתנות, שגם הן היו אז מאוד צנועות, כמו למשל נהגו להביא: מברת, או טושים צבעוניים.

חגגתי לעצמי בגיל 18

חגיגת יום הולדת שאני זוכרת במיוחד היא חגיגת יום הולדתי ה – 18. החלטתי שאני חוגגת לעצמי, לקחתי את האוטו של אימא שלי ונסעתי למספרה. נהגתי בסדר גמור, אולם בפניה מישהו נהג לא נכון ועלה על האוטו שלי.

מאז אני שונאת ימי הולדת……

 בר מראיינת את סבתא עינת

תמונה 2

קישור לראיון המלא

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר מעיינות, בניהולה של המנהלת נורית בנולול בהנחייתה של המורה נעמה ישר ובהדרכתה של מדריכת התכנית רוויטל כרמל.

מילון

ד
ד

ציטוטים

”ביום הולדתי ה - 18. החלטתי שאני חוגגת לעצמי“

הקשר הרב דורי