מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בכור ראובנוף

בכור עם התלמידות גליה וטליה
בכור בחנות הירקות ברחוב הפלמח
חיי בירושלים

קוראים לי בכור על שם סבי. שם משפחתי מקורי. נולדתי בארץ בשנת 1939, בהדסה הר הצופים. אנחנו 3 אחים ואחיות. גדלתי בירושלים כל החיים.

בזמן ילדותי הייתה תקופת צנע, לא היה אוכל ,לא מים ולא חשמל. היינו מקבלים מנות בתלושים ולכל דבר היינו צריכים לחכות בתור. המצב היה קשה. ראיתי את מלחמת השחרור. בלילות היתה אפלה, היינו שומעים את הפיצוצים שהיו עפים מכל עבר, היה קשה לא מעט אך בכל זאת הצלחנו לשרוד.

לאחר מלחמת שחרור ירושלים הוקמה מדינת ישראל

גדלתי בדירה של 4 חדרים, דירה רגילה עם מרפסת גדולה. היה באזור בתי כנסת ושם התפללנו. שיחקתי עם חברים, וטיילתי כמו כולם. גדלתי בגן עם הגננת בשם נסיה. ולמדתי בבית הספר אוסישקין ובתיכון במקצועי עמל. מקום עבודתי הראשון היה עם אבא כירקן.

בכור ואשתו אסתר בחנות הירקות

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa4

בילדותי אבי היה מספר לנו שהוא ברח מרוסיה והגיע עד פרס ברגל, כשהגיע לשם מצא אנשים שמעבירים אנשים עם חמורים וגמלים ובעזרת אנשים אלו הגיע לישראל, כשהגיע לישראל גר בדירה שסבי נתן לו עד שהתייצב ומצא לו דירה משל עצמו בנחלאות, לאחר מכן פתח חנות ירקות ועבד כירקן ועבד בה עד גיל 75.

הכרתי את אשתי בתל-אביב ושמה אסתר. התחתנו בשנת 1965, כשהייתי בן 27 ואסתר הייתה בת 18. יש לי שלוש בנות ושני בנים.

ביחד עם אשתי יצאנו לחופשה משותפת בתאילנד, ספרד,בהונגריה, רומא ואיטליה. כיום אני מבלה יותר עם הנכדים ונותן להם יותר אהבה, משחק איתם ואוהב אותם!

כשהייתי עובד בחנות הירקות כירקן הייתי פחות עם נכדיי ופחות מטייל ומשחק איתם והיום אני הולך להוציא אותם מהגנים ובתי הספר ומנסה לבלות איתם כמה שיותר.

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa3

בחג הפסח הילדים והנכדים באים אלינו לסעודה גדולה, עושים את ארבעת הכוסות ,את כל הברכות ובסוף החלק הכי כיף לנכדיי, האפיקומן! מי שמוצא את האפיקומן מקבל מתנה לפי בקשתו.

בראש השנה באים אלינו כל הנכדים והילדים ועושים סעודה גדולה ,את כל הברכות ולאחר מכן אוכלים ,לאחר שמסיימים לאכול אנו מדברים משתפים חוויות, צוחקים ונהנים.

בחג סוכות אנו בונים סוכה גדולה, יפה ומלאה בקישוטים שהנכדים מכינים וגם אנחנו, בנוסף יש גם את ארבעת המינים.

בחג פורים אנו עושים סעודת פורים, מזמינים את כל המשפחה, הנכדים באים עם תחפושות, אוכלים, הולכים לשמוע את קריאת מגילה ונהנים.

עם נכדיי אושרת, אריאל, ורועי 

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa7

הזוית האישית

בכור משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידות גליה בר-חמא וטליה אלון.

מילון

תלושים
גיליון עם תלושים וכך יכלו לקנו דברים בסיים.

ציטוטים

” תקופת צנע “

הקשר הרב דורי