מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בית הוריה של סבתא סימה כליף בירושלים

סבתא סימה ואני בחגיגת יום נישואין שלה
פעילות כללית במסגרת התכנית
זכרונות מבית אמא ואבא ושורשים

שלום, אני סימה, נולדתי בתאריך 13.4.1953. לאימא שלי קוראים בעברית אושרה ובעירקית מסעודה. אימא נולדה בשנת 1923. לאבא שלי קוראים בעברית שלמה ובעירקית סלמן, הוא נולד בשנת 1920.

ההורים שלי הכירו באמצעות שידוך, התחתנו ואז מלחמת הפרהוד התחילה. בפרהוד היו הורגים יהודים וגורמים להם לסבל, לכן ההורים שלי נאלצו לעלות לארץ ישראל, הם עלו לארץ במטוס. הדרך הייתה  להם מאוד קשה. לטיסה היה אסור לעלות עם מזוודות, תיקים וחפצים מכיוון שהיה צורך שיהיה הרבה מקום לאנשים, כדי שיוכלו לעלות כמה שיותר.

הוריי יצאו לכיוון ארץ ישראל, אל הלא נודע, לא ידעו איפה יהיה להם מקום לישון, איפה יעבדו והאם יהיה להם די כסף למזון. הם הגיעו רק עם הבגדים שהיו עליהם, החביאו בכיסים תכשיטים מזכרות תמונות. כשהגיעו לארץ גרו באוהלים ולאחר זמן מה עברו לצריפים. לבסוף עברו לדירה קטנה בירושלים. לאחר מכן נולד אחי הגדול מוריס, לאחר מכן אני ולבסוף אחותי הקטנה. כשהייתי קטנה מאוד אהבתי ללכת עם ההורים שלי לשוק מחנה יהודה לאכול איתם פלאפל ולעשות קניות לבית. אהבתי לבשל. אני ואחיי מאוד אהבנו את החורף בירושלים ואהבנו לשחק בשלג שירד.

למדתי בבית ספר דתי שהוא רק לבנות. היו לי חברות מהכיתה וגם מהבניין שבו גרתי. כבילוי אהבנו לשחק במשחקי חברה כמו: קלאס, חבל, מחבואים וחמש אבנים. כשגדלתי והתבגרתי הכרתי את בעלי דוד. התאהבנו והתחתנו והבאנו לעולם שישה ילדים. היום אנחנו משפחה גדולה ומגובשת, בחגים נפגשים וכן גם בשבתות וביחד נהנים.

הזוית האישית

הדר הנכדה המתעדת: התכנית נתנה לי להכיר יותר את סיפור החיים של סבתא שלי, אני שמחה שהשתתפנו בה.

מילון

פרהוד
פַרְהוּד (בערבית: الفرهود, בתרגום חופשי: "ביזה", "שוד") הוא שמן של פרעות שנערכו באוכלוסייה היהודית בבגדאד, בירת עיראק, בחג השבועות, 1–2 ביוני 1941. בפוגרום, שהיה על רקע אנטישמי, נרצחו לפחות 179 יהודים, 2,118 נפצעו, 242 ילדים היו ליתומים, ורכוש רב נבזז. חוזר מודיעין מיום 17 ביולי 1941 של הסתדרות הפועל המזרחי בא"י מעריך כי למעלה מ-1,000 יהודים נרצחו, ומציין כי 120 חולים יהודים נרצחו בזריקות רעל בבית החולים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אנחנו משפחה גדולה ומגובשת ונהנים לבלות יחד “

הקשר הרב דורי