מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בישול משפחתי – משפחת יסעור

תמר ואני בבת המצווה שלה
עוגה שהכנו ליום הולדת של הנכד שלי
לבשל עם סבתא

שמי לאה יסעור, אני סבתא של תמר, אנו משתתפות בתכנית הקשר הרב דורי, סיפורי יעסוק בבישול:

מאז ומתמיד אהבתי לבשל. לא ידועה לי הסיבה, לא היה בסביבתי אף אחד שבישל או מישהו שרציתי לחקות. במשך שנים בישלתי לארוחות המשפחתיות. את אהבת הבישול שלי העברתי לילדיי. בכל פעם שנפגשתי עם הנכדים היתה רשימה של מאכלים אהובים שרצו שאכין. לאחרונה הצטרפה אלי תמר הנכדה שלי באהבת הבישול שלה. זה כיף מסוג אחר לחלוק את הידע והאהבה עם דור נוסף..

לבשל ביחד, לחלוק מתכונים ואולי לחשוב שאהבת הבישול שלה היא סוג של נכס שלי, נכס שהופך להיות רב דורי. אנחנו נפגשות אחת לשבוע אצלי במטבח להכנת ארוחת ערב ולאט לאט תמר לומדת להכין לבד את המאכלים שהיא אוהבת כל כך שאני מכינה. תמר מרחיקה לכת באהבה שלה ומצטרפת לקורס קונדיטוריה במהלך חופשות הקיץ ואז מתחלפות היוצרות – אני זו שלומדת ממנה דברים חדשים.

מאכלים שלי שתמר אוהבת: תפוחי אדמה בשמנת, לביבות כרישה, שעועית צהובה ברוטב עגבניות, לזניה, ניוקי, סלט חסה עם רוטב מתוק ועוד. אני אוהבת את הפיצות של תמר, לחמניות חלב, עוגיות דיימונד, בריוש, באבקה ועוד.

הנה המתכון שלי לשעועית הצהובה ברוטב עגבניות: 

הזוית האישית

לאה ותמר: מאוד נהנינו ולמדנו דברים חדשים אחת על השנייה.

מילון

עוגיות דימונד
עוגיות חמאה עם סוכר בקצה

מגדנאות
מגדנאות, או בשמה הלועזי קונדיטאות, היא ענף בתחום הקולינריה העוסק בדברי מאפה מתוקים ובמנות אחרונות. תחום המגדנאות מקיף נושאים רבים, ובהם הבצקים והקרמים, המוס, הפאי, המרנג, הפודינג, ניפוח הסוכר, העבודה בבצק סוכר, העבודה בשוקולד, הגלידה, הריבה ועוד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”איזה כיף לבשל ביחד“

”מאז ומתמיד אהבתי לבשל. לא ידועה לי הסיבה, לא היה בסביבתי אף אחד שבישל או מישהו שרציתי לחקות“

הקשר הרב דורי