מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בחור פשוט ממדינת ישראל

סבא דרור ואני
תמונה מתקופת הצבא
סיפור חיי

שלום שמי דרור בליזובסקי- מקור שמי הוא חופש. השם השני שלי הוא נחמן על שם סבי מצד אבי. השם אותו קיבלתי מתאר תחושה של אימי לאחר שנולדתי. היא חשה שיצאה לחופש מההיריון שבמהלכו הצקתי לה בבטן.

אני יליד חיפה נולדתי ב – 8.8.1959 ובילדותי התגוררתי בשכונה מעורבת, שבה התגוררו חילוניים דתיים וחרדים. נהגתי לבקר בבית כנסת שהיה קרוב לביתי, מערכת היחסים בין המגזרים השונים בשכונתי הייתה מכבדת ומתחשבת.

הייתי חניך בתנועת הצופים עם חברי ילדותי שם עוצבו שנות נעוריי ואהבתי לטבע וטיולים. שם גדלתי עד גיל שמונה עשרה.

בהמשך התגייסתי לצבא לחיל הנח"ל (נחל מוצנח)בתפקיד לוחם. במהלך השירות הגעתי לקיבוץ סער בו אני מתגורר ושם הקמתי את  ביתי. במהלך השנים נולדו שתי בנותיי ושלושת נכדי שחיים בקיבוץ והקשר בינינו הוא על בסיס יום יומי.

אני חבר קיבוץ סער שנמצא בגליל המערבי. במהלך השנים עבדתי בתור חקלאי בקיבוץ, ולאחר מכן עבדתי כאיש שיווק במפעל של הקיבוץ. למדתי באוניברסיטה תואר ראשון ושני ותעודת הוראה. אני רואה חשיבות גדולה בלימודים מהצורך להרחיב את האופקים, לרכוש השכלה, לפעול במסגרת שמחייבת משמעת עצמית, התמדה וכמובן הרצון להצליח. לאחר מכן שימשתי כמורה לשל"ח וידיעת הארץ והיום אני פנסיונר של משרד החינוך. 

במהלך השנים עסקתי במגוון מקצועות ולא דבקתי בתחום אחד מסוים. חלומי היה להיות רופא ומדען, תחום שאותו לא מימשתי ואני גאה על בחירתי בלימודי האקדמיים. בעתיד הקרוב אלמד נושאים מתחומי ידע שונים.

הזווית האישית

אורי מיכל: נהנתי מאוד ממהלך העבודה, למדתי התחברתי והקשבתי. אני אסירת תודה על הפרויקט הזה .

מילון

נחל מוצנח
חטיבת הנח"ל (חטיבה 933) היא חטיבת חיל רגלים סדירה בצבא ההגנה לישראל, הכפופה לעוצבת הפלדה. החטיבה השתתפה בכל מערכות ישראל. שמה של החטיבה נגזר מראשי תיבות של מסגרת נוער חלוצי לוחם (נח"ל), משום שמקורה בגרעיני הנח"ל שהוקמו החל מימיה הראשונים של מדינת ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” בילדותי התגוררתי בשכונה מעורבת, שבה התגוררו חילוניים דתיים וחרדים. מערכת היחסים בין המגזרים השונים בשכונתי הייתה מכבדת ומתחשבת“

הקשר הרב דורי