מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

באתי ממשפחה בולגרית חמה – סבתא טלי רוק

סבתא שלי וכלבה החדשה שלה
פעילות כללית במסגרת התכנית
סבתא טלי מספרת על משפחתה

שמי טלי רוק, נולדתי ב-5 למרץ 1952 בירושלים להורים בשם יהודה ואידה. הם הביאו לעולם את אחי איזי ואותי, טלי. היה זה כמה שנים אחרי השואה, כל הגברים במשפחה היו במחנה עבודה, במזל הם שרדו.

אימא שלי, אידה, נולדה בשנת 1924. היא הייתה עקרת בית. אבא שלי, יהודה, נולד בשנת 1921, הוא היה ארכיטקט. זו הייתה משפחה בולגרית מלוכדת וחמה. למדתי בבית הספר היסודי "דובנוב". זכור לי שהיינו משחקים בתופסת, מחבואים, גומי, קלאס ומחניים. לאחר מכן עברתי לתיכון בשם עירוני א', למדנו שם כמה שפות: צרפתית, אנגלית ועברית. לחברות הכי טובות שלי קראו דורה, רבקה, מיכאל ודורלי. הכי אהבתי לאכול פלפל ממולא שאימא שלי הייתה מכינה והיום אני מכינה.

אבא שלי נפטר כשהייתי בת 18. את בעלי מאיר הכרתי בבית הספר לרפואה, שם התאהבנו. לאחר זמן מה התחתנו, זה היה אירוע גדול, בערך 300 איש. שנה לאחר מכן נולדה בתי הבכורה גלי. שלוש שנים לאחר מכן נולדו התאומים עודד ומיכל. כשגלי הייתה בכיתה ט' היא הלכה למסיבת תחפושות, למסיבה נכנס מחבל עם חרב ענקית. כולם חשבו שזה תחפושת. גלי הייתה פצועה קשה, אחת מתוך ארבעה פצועי ראש ועוד פצועים קל. למזלנו, היא שרדה וחזרה לתפקוד לאחר שיקום. גלי היא כיום רופאת משפחה, נשואה לגיא, עורך דין, יש להם שלושה ילדים: דרור בן 15, עמית בת 14 ומאיה בת 8. עודד הוא רופא עיניים, נשוי לרחלי, רופאת ילדים. יש להם שלושה ילדים: יאיר בן 11, גילי בת 9, יובל בת 6. מיכל רופאת נשים, גרושה עם שלושה ילדים: דניאל בן 12, אופיר בת 11, ליאור בת 7.

אני עדיין בקשר עם דורה ורבקה, את דורה אני פוגשת כאשר אני באמריקה ואת רבקה אני פוגשת כשאני בציור. אני מציירת בעיקר את הנכדים שלי, חלק מהציורים אני נותנת להם וחלק אני שומרת לעצמי. מדי פעם אני נוסעת לאמריקה כדי לפגוש את דורה. אני מארחת בעיקר את אחי ומשפחתו. בנוסף לכל עיסוקיי, אני גם עוסקת באסתטיקה רפואית. אבל הכי אני אוהבת להיות עם המשפחה שלי.

הזוית האישית

אופיר הנכדה המתעדת: נהניתי לשמוע על סבתא שלי, אני שמחה שתיעדנו אותה במאגר המורשת.

סבתא טלי: שמחה שאופיר מתעניינת בחיי, בזכות התכנית יותר מתמיד.

מילון

אסתטיקה
ענף פילוסופי העוסק במהות היופי ואפיוניו, תפקידו באומנות, תפיסתו והגדרתו.

ציטוטים

”חכם הוא לא מי שמצליח, אלא מי שחושב על האחר“

הקשר הרב דורי