מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אריה ברבי – הגשמת החלום

סבא אריה ונכדו יהלי ברבי
סבא רוכב על הסוס שלו במושב
מעבודה בשוק ושירות ב"נערי רפול" ועד הקמת עסק משגשג

שמי אריה ברבי. נולדתי בשנת 1956 בישראל במושב זמרת שבנגב המערבי. הוריי, טרנזה טרבלסי ז"ל ויוסף ברבי ז"ל עלו לארץ מתוניסיה והתישבו במושב זמרת שליד מושב שובה. היינו 13 אחים, תשעה בנים וארבע בנות. בביתנו היה חדר וחצי.

כשהייתי בן שנתיים עברנו למושב ברכיה. גם שם היה לנו בהתחלה חדר וחצי ועם הזמן הרחבנו את הבית. היו מבשלים בחצי החדר והיינו מתקלחים עם סיר חם של מים בחצר הבית. בית הכנסת היה צמוד לביתנו עם קיר משותף. בילדות עבדתי הרבה בשוק ומכרנו פירות וירקות אותם גידלנו בעצמנו.

בשנים המאוחרות יותר, בגיל 15 לערך, אספו אותנו למעין סדנה צבאית בפיקוח המדינה שנקראה "נערי רפול" אותה יזם רפאל איתן ז"ל. הקנו לנו מקצעות כגון חשמלאות, מכונאות, בניין, חקלאות וכו'. אני עבדתי בסדנה כחשמלאי רכב. יומיים בשבוע היינו לומדים בבית ספר ושלושה ימים היינו עובדים ומקבלים שכר.

זכרון ילדות בלתי נשכח

זכור לי שהיה אצלנו מחלק לחם עם סוס ועגלה שהיה מכריז: "לחם, לחם". אימא שלי ביקשה ממני לקנות חמישה כיכרות לחם והמוכר ענה לי שיש לנו חוב והוא לא נותן לנו בהקפה יותר. מחלק הלחם הזה היה לא אחר מאשר אח של סבא שלי…

נאלצתי ללכת לשדות לחפש מזון, בגיל צעיר מאוד עבדנו אני אבי ואחיי את האדמה כדי לגדל מיני תבואה וגידולים חקלאיים. זכור לי היטב שהיינו הולכים לקטוף ולאסוף ירקות, ביצים וחלב. ככה עשינו לנו ארוחות ערב משפחתיות ונעימות.

הקמת המשפחה

שם אשתי הוא נאוה מזל, הכרתי אותה בכפר נופש צבאי, הצעתי לה נישואין בשנת 1979 מחודש מרץ. אני ונאוה מזל התחתנו בבת ים ובזמן החופה הייתה הפסקת חשמל, זה אחד הרגעים שזכורים לי מהחתונה. כבר בשנת 1980 בחודש אוגוסט נולדה בתנו הבכורה – טליה. בערך שלוש שנים אחר כך נולד בני האמצעי איתי בחודש מרץ 1983 ובאוגוסט 1987, שבע שנים אחרי הולדת בתי הבכורה, נולדה בת הזקונים נופר. אני ונכדי הבכור יהלי חולקים את תאריך יום הולדתנו, ה-15 לאוגוסט, לאחר מכן נולדה יובל בשנת 2013, שלוש שנים לאחר מכן ב-2016 נולד אריאל נכדי השלישי, שנתיים אחר כך בשנת 2018 נולדה נועם נכדתי הרביעית. שנה לאחר מכן ב-2019 נולדו נכדיי החמישי והשישית לביא ואוראל, שנה אחר כך בשנת 2020 נולד נכדי השביעי לידור ולבסוף ב-2022 נולדה אופיר, נכדת הזקונים מבין כל הנכדים.

עבודה ועיסוק

בשנת 1988 הקמתי עסק עצמאי בתחום האלומיניום בשם "אלום ברבי". לאחר מכן היה לי שותף ופתחנו עסק "ברבי את יניב". כשנפרדנו פתחתי עסק בשם "ברבי תעשיות אלומיניום" ובשנת 2000 המצאתי את מחיצת האופן ספייס הראשונה מאלומיניום בארץ והקמתי חברה בשם "ברבי-טק הנדסת מחיצות בע"מ" אשר מהווה בימים אלו חלק נכבד מאוד בתחום המשרדים בארץ.

נוסף על כך, נפל עליי משמיים נס שהוא לעבוד עם בני איתי, איתו פיתחתי את ארונות השמן שנמצאות בתחתית מכלי הדלק כיום.

הזוית האישית

סבא אריה ויהלי: חוויתנו מהקשר הרב דורי הייתה מאוד מהנה הרגשנו שאנחנו ממש מתחברים אחד לשני. כל אחד תרם בחלק של העבודה המשותפת ולימד את האחר דברים חדשים. אנחנו מאחלים אחד לשני שנמשיך לעשות כאלה דברים ביחד ושנהיה בריאים ומאושרים אחד עם השני תמיד.

מילון

חנאן חיר מינאש
הפירוש הוא להסתפק במה שיש לך ולהיות צנוע.

ציטוטים

”כשאדם נכנס לביתך, קבל אותו בסבר פנים“

הקשר הרב דורי