מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני מודה על הזכות לשרת – מנחם גונדבי

סבתא, סבא ומאי
סבתא ומאי
סבא מנחם על אחיו שנפל במלחמת ששת הימים, ועל נסיעה בטרקטור

שמי מנחם גונדבי, נולדתי באיראן בתאריך 1.8.1954. בגיל שבע עליתי לישראל.

בילדותי אהבתי לשחק בעגלות צעצוע, למדתי בבית ספר ממלכתי כרכור והמקצוע שאהבתי במיוחד בבית הספר היה היסטוריה. בשלב הנעורים למדתי בתיכון מקצועי ברשת אורט. כאשר התגייסתי לצבא, החלטתי לשרת בתפקידים משמעותיים, על כן את השירות הצבאי שלי עשיתי בכבוד גדול בהנדסה קרבית. כמו כן השתתפתי במלחמת יום כיפור.

חוויה הזכורה לי מהצבא

שירתי במשך שלוש שנים בשירות סדיר בחיל ההנדסה ו- 26 שנים כחייל מילואים. אני מודה על הזכות שהיתה לי לשרת בצבא. חוויתי המון חוויות והכרתי שם הרבה חברים.

אחת החוויות שלי מהצבא, היא שנהגתי על טרקטור ועברתי דרך בור פתוח. הטרקטור נפל לבור, אני עפתי מהכסא, וברגע האחרון עצרתי את הטרקטור בכך שאחזתי בידיות בחוזקה. חשבתי שאני הולך למות, אך לשמחתי הרבה ניצלתי.

סיפור נוסף שחשוב לי לספר למאי הוא שהיה לי אח שמאד אהבתי. יום אחד כשהייתי בכיתה ו׳ הודיעו לי שאח שלי נהרג במלחמת ששת הימים, הייתי מאד עצוב, לא האמנתי שאח שלי נהרג. הרבה שנים חלפו, התחתנתי ונולד לי בן בכור וקראתי לו על שם אחי – מרדכי.

היום יש לי שלושה ילדים ושישה נכדים ואני עוסק במסחר.

הזוית האישית

סבא מנחם ומאי: החוויות שחווינו בתוכנית הקשר הרב דורי הן מרגשות, עצובות ושמחות. שמחנו מאד לעבוד יחד, ללמוד על העבר והמורשת של סבא וסבתא ולשתף בסיפורים אחד את השני.

מילון

מסחר
מַשָּׂא וּמַתָּן כַּלְכָּלִי בֵּין אֲנָשִׁים, קְנִיָּה וּמְכִירָה שֶׁל סְחוֹרוֹת.

חיל ההנדסה הקרבית
חיל ההנדסה הקרבית (בראשי תיבות: חה"ן) הוא אחד החילות בזרוע היבשה של צבא הגנה לישראל. זהו כוח ההנדסה הקרבית של צה"ל. ייעודו של החיל הוא הבטחת יכולת התמרון של כוחות צה"ל בד בבד עם שלילת יכולת זו מהאויב, הבטחת שרידות כוחות צה"ל והשמדת תשתיות אויב תוך כדי התעסקות בחבלה, מיקוש, צליחת מכשולים, הנדסה, בנייה והריסה, ולחימה רגלית וממוכנת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב לשתף בדברים הטובים ובדברים שפחות משמחים“

”ברגע האחרון עצרתי את הטרקטור בכך שאחזתי בידיות בחוזקה. חשבתי שאני הולך למות, אך לשמחתי הרבה ניצלתי“

הקשר הרב דורי