מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני אסתריקה

אני בחגיגת בת המצווה של נכדתי שירה
עוד תמונה שלי מהבת מצווה של נכדתי שירה
תכשיט עובר בירושה

שמי אסתריקה, נולדתי בבאר שבע. אני השביעית מתוך עשרה אחים, גדלנו בבית של שני חדרים, גדלתי בבית חם, אוהב, תומך עם עזרה הדדית אחד לשני עד עצם היום הזה!

אמי סעדה התאלמנה בגיל צעיר מאוד, וגידלה את כל אחיי בכוחות עצמה. היא עבדה לבד ופירנסה את כל עשרת האחים שלי. שמות אחיי: חסיבה, יצחק, רפי, דינה, דויד, ציונה, אסתר(אנוכי), מרים, דליה ואילנה.

כאשר הייתי בכיתה ה', אבי אליהו, נפטר זכרונו לברכה. היה לי ולמשפחתי קשה מאוד, אבא נפטר שבוע לפני החתונה של אחי הגדול. תמכנו, כיבדנו, הערצנו את אמי עד יום מותה, היא הייתה כתר לראשנו, אישה אדירה, ליברלית, מצחיקה. אני מלאת געגועים אליה.

התחתנתי עם עמרם בגיל צעיר מאוד, נולדו לנו 5 ילדים מופלאים, 4 בנות ובן אחד (שגית, אלי, אדוה, אורטל ועדי). חמשת ילדיי נשואים נשואים בריאים אוהבים ומוצלחים, ויש לי 11 נכדים מדהימים.

תמונה 1

חפץ שאימי הורישה לי, שרשרת וצמידים ממרוקו, משם עלו. אמי חילקה לכל ילדיה תכשיטים וחפצים, אני קיבלתי שרשרת וצמידים מאמי היקרה שאני לא יכולה להוריד אותם ממני, הם מאוד חשובים לי מכל דבר אחר.

השרשרת נראית דמוי דולר מזהב ושני צמידי זהב יפהפיים ממרוקו.

תמונה 2

ירושה זו הייתה אצל אמי ז"ל ועברה אליי, לכן זה מאוד חשוב לי מאחר וירושה זו תעבור לילדיי ונכדיי לדורי דורות.

אני שומרת את התכשיטים שקיבלתי בירושה מכל משמר, כי הם יקרים וחשובים לי מאוד, המזכרת היחידה מאמי ז"ל. איני יכולה לענוד אותם בגלל שהם מזכירים לי את אמי ז"ל והדבר כואב ועצוב לי מאוד, אמי הייתה הלב הפועם בביתנו והאובדן שלה גדול וקשה מנשוא.

אני רוצה להודות לפרויקט המיוחד אשר מהווה המשכיות לדור החדש, נכדתי האהובה שירה, התרגשתי מהמפגש של הסבים והסבתות, התרגשתי לספר לנכדתי שירה את סיפור ילדותי, כמו כן הציפה בי רגשות של געגוע.

הזוית האישית

שירה הנכדה: למדתי מסבתא שיש להעריך כל דבר בחיים במיוחד משפחה, לאהוב, להוקיר ולכבד. סבתא אסתריקה: היה לי מאד מרגש לספר לשירה את סיפור חיי עד כדי דמעות.

מילון

יְרֻשָּׁה
רְכוּשׁ שֶׁאָדָם מְקַבֵּל מֵהוֹרָיו אוֹ מִקְּרוֹבָיו לְאַחַר מוֹתָם.

ציטוטים

”אני שומרת את התכשיטים שקיבלתי בירושה מכל משמר, כי הם יקרים וחשובים לי מאוד, המזכרת היחידה מאמי ז"ל.“

הקשר הרב דורי