מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמונה שלמה בה' – אסתר כהן

אסתר ומאיה במהלך התיעוד
פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
ציוני דרך מרכזיים בחייה של אסתר

אסתר כהן נולדה בתאריך 4.3.1949 בפרס בעיר שיראז. היא נולדה להורים עזרא ונורית ועלתה לארץ בגיל שנתיים, בשנת 1951, באונייה דרך טורקיה ומשם למעברות בהר טוב, ליד ירושלים. המשפחה שהתה שם במשך שנה וחצי ואז הגיעו למעבורות של בית שאן.

אסתר מספרת: "בגיל 4 הגענו לבית שאן וכאן העברתי את ילדותי, שיחקנו בשכונה עם כל המשפחה והחברות, היו לי חברות בשם מגדלנה ורחל והיינו כל הזמן ביחד, בשכונה וגם בבית הספר. הייתי בגן חובה שאני לא זוכרת מה השם שלו אבל לגננת קראו תקווה, לאחר מכן למדתי בבית ספר תחכמוני, זה היה ליד הבית שלנו. היינו משחקים כולם ביחד במשחקים שאנחנו היינו ממציאים, וגם אחרי בית ספר היינו כל הזמן בחוץ עד שהיה חושך, אלו היו זמנים אחרים.

במעברות – הכל היה אוהלים וחול, לא היו בתים ולא כבישים, היו הרבה אוהלים בהם ישנו אנשים עד שהתחילו לבנות בתים לאט לאט. אז עברנו לבית מאוד קטן. יש לי שמונה אחים בשם רפי, גבי, יששכר, מיכאל, ציון, שמעון ז"ל, איילה, דורית וכולנו ישנו ביחד בחדרים.

לא הייתה עבודה, אני הייתי עוזרת במטלות הבית לאימא שלי ואבא שלי, וכל הבנים היו עובדים והבנות למדו בבית.

לימים הכרתי את בעלי משה בבית שאן היה קולנוע בבית שאן והיו מקרינים סרטים הודיים וסרטים טורקיים והיינו הולכים לראות, אני הלכתי לשם והכרתי את משה שם. לאחר ההכרות התחתנו. יש לנו שבעה ילדים בשם אבי, ענת, גולן, מאיר, עינב, אוריה ושרית ו-30 נכדים. בקרוב יהיו לי גם נינים.

התחביבים שלי הם לבשל ולסרוג ולהקשיב לשיעורי תורה ברדיו והיה לי כיף לטפל בילדים שלי ובנכדים שלי.

חפץ שעובר בין הדורות

יש לי שרשרת מיוחדת שקיבלתי מאימא שלי שקיבלה אותה מאימא שלה, היא עוברת מדור לדור ואני אעביר אותה אל הבת שלי, שבתורה תעביר את השרשרת הלאה

מסר לדור הצעיר – אמונה שלמה בה' יתברך והכל יהיה בסדר.

הזוית האישית

מאיה הסטודנטית המתעדת: הייתה לי חוייה מדהימה לתעד את אסתר במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. אני שמחה שהעלינו את סיפורה אל מאגר המורשת.

מילון

בטחבט
מסכן (בכורדית/פרסית)

ציטוטים

”אמונה מלאה בה' יתברך והכל יהיה בסדר“

הקשר הרב דורי