מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמונה ברצון – נעוריי בתיכון

עילי וסבא
סבא בצעירותו
על המנהיגות

שלום, אני ויקטור. נולדתי בתוניס. עליתי ארצה בשנת 1965.

הייתי בגיל 15 ראש ועד מועצת תלמידים בתיכון וזה הרגיש טוב לקבל אפשרות להשפיע על בית הספר, כמובן שהיה משקל רב על הכתפיים. התאמתי לתפקיד כי הוא היה תפקיד רציני.

דמות המנהיגות שהתחברתי אליה הייתה דוד בן גוריון, כי אהבתי את הרצינות וההחלטיות שלו, אבל הדמות המשפיעה עלי בילדותי היא סבי.

אני מקווה שנכדי עילי יהיה כמוני, יש דברים רעים בתפקיד הנהגה, כמו שלפעמים מאבדים חברים כי הם לא מבינים מה אתה באמת עושה ושואף אליו.

"המנהיגות נחשבת תכונה חשובה בחברה האנושית והניסיון להבין ולהגדיר מנהיגות מעסיק פילוסופים וחוקרים כבר משחר ההיסטוריה הכתובה. לפי אריסטו, המנהיגות מורכבת מאמינות (אתוס), הנמקה (לוגוס), ופאתוס. התאוריות המדעיות המסורתיות טענו שאדם נולד או לא נולד עם כישורי מנהיגות. תאוריות עכשוויות בפסיכולוגיה, לעומת זאת, טוענות כי היבטים רבים במנהיגות ניתנים לרכישה." (ויקיפדיה)

ההבדל בין מנהיג למנהל זה שמנהל לומדים בשביל מקצוע כזה. לדוגמה: בית ספר למנהל עסקים. מנהיג, לעומת זאת, נולד עם היכולות, לי הכול הלך חלק בתפקיד. לא הייתה שום דילמה בזמן שהייתי בתפקיד.

מנהיג צריך להקשיב לאנשים שהוא סוחף אתו, לחבר את כל מה שהם אומרים – ובסוף לממש את מעשיו.

הזוית האישית

עילי: מה שאני לוקח מסבא שלי זה שאני גאה בו על הישגיו – שהוא עלה בגיל 13 ולמד שפה חדשה, אז הפך לראש ועד מועצת תלמידים. אני רואה בו דוגמא.

מילון

מנהיגות
מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת במינימום סמכות. פעולה מנהיגותית, מתקשרת בצורה ישירה להשפעה וליצירת שינוי. (ויקיפדיה)

ראש ועד מועצת תלמידים
ראש מועצת תלמידים נבחר בצורה דמוקרטית ע"י התלמידים הוא פועל למען ייצוג התלמידים מול ההנהלה. הוא פועל לארגון פעילויות חברתיות עם המועצה שגם היא נבחרה בצורה דמוקרטית.

ציטוטים

”מנהיג צריך להקשיב לאנשים שהוא סוחף אתו, לחבר את כל מה שהם אומרים ובסוף לממש את מעשיו“

הקשר הרב דורי