מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"אלוקים שלי"

סבתא חנה פריידא
סבתא חנה פריידא בצעירותה
סבתא כתבה שיר מרגש על החיילים והפצועים של המלחמה וזכתה בתחרות

הנכדה מושקא גלדציילר מתעדת את סיפור חייה של סבתא חנה.

סבתי, פרידא חנה קלמנוביץ לבית משפחת ברנע, קרויה על שם סבתא שלה ע"ה. סבתא נולדה בשנת 1959, תשי"ט בבית-הרפואה ברמת-גן.

סבתא חני גדלה בבית נעים ואוהב בית פרטי ברמת גן. עם שתי אחיות ומשפחה מסביב, החיים היו נהדרים. אלא שהעיקר היה חסר מן הספר. סבתא קראה הרבה ספרים, והיא חיפשה תמיד תוכן ומשמעות.

סבתא חנה פריידא בצעירותה

תמונה 1

בגיל צעיר סבתא השתתפה בתחרות כתיבת שירים בבית ספרה. היא כתבה שיר מרגש על החיילים והפצועים של המלחמה, השיר נכתב  בעקבות מלחמת יום הכפורים. כותרת השיר הייתה "אלוקים שלי", התוכן של השיר היה: "הקב"ה, אל נא תעמוד מנגד, וכמובן שלא ימותו חיילים משלנו." וב"ה הוא זכה במקום הראשון בתחרות.

בגיל  15 ביקרה סבתא בתנועת הנוער "בני עקיבא". לאט לאט הצטרפה סבתא לכל הפעילויות. בעודה לומדת בתיכון "החילוני" בליך הפכה לנערה דתית. זה לא היה קל או מקובל, אך סבתא תמיד הלכה ללא פשרות אחר האמת.

לאחר שירותה הצבאי, היא נישאה ושמעה שיעורי תניא יחד עם  סבא. השיעורים השפיעו עליהם כל כך עד שהפכו לחסידי חב"ד. הם התגוררו בהמשך השנים בעיר עמנואל ושם נולדה אמי.

כיום סבתא מרצה מבוקשת לתניא והיא דוגמה ומופת לאישה שכפי שהתניא אומר "מוח שליט על הלב". את כל דרכיה היא מכוונת לפי רצון ה' ומקפידה על ההלכה מאוד.

סבתא הקימה משפחה לתפארת.

הזוית האישית

הנכדה מושקא: סבתא שלי תמיד חיפשה את . ואני מודה לה', שבזכותה אני היום ילדה חב"דית.

מילון

ספר "התניא"
ספר התניא, הנקרא גם לקוטי אמרים או ספר של בינונים על שם חלקו הראשון, הוא ספר היסוד של חסידות חב"ד ואחד מספרי היסוד של תנועת החסידות בכלל. הודפס בשנת ה'תקנ"ז בסלאוויטא, בידי מחברו, מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן מלאדי, ועל שם ספרו הוא מכונה גם "בעל התניא".

בני עקיבא
בני עקיבא היא תנועת נוער ציונית-דתית בינלאומית, הדוגלת בערכי תורה ועבודה. בני עקיבא בישראל היא תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל ותנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל. מזכ"ל התנועה בישראל הוא יאיר שחל, ובקיץ 2022 צפוי להחליפו בתפקיד יגאל קליין. מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית הוא אוהד טל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”משפט המפתח של מייסד חסידות חב"ד הוא: "מוח שליט על הלב". “

הקשר הרב דורי