מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלבום הבולים של סבא יצחק

סבא ואני
סבא בצעירותו
אלבום בולים מיוחד במינו

שמי רני שניידר, אני משתתף השנה בתוכנית הקשר הרב דורי. לסיפור התיעוד במאגר המורשת, בחרתי לראיין את סבא יצחק מצד אמא.

סבא יצחק נולד ב 1958 בישראל בקריית חיים. לסבא יצחק יש שני אחים והוא האח האמצעי. כאשר סבא היה ילד, היו לו הרבה תחביבים כגון מוזיקה, ועד היום הוא מאוד אוהב מוזיקה. בצעירותו היה בתנועת נוער- הנוער העובד והלומד. בילדותו לסבי היה הרבה חיות ברווזים כלבים תרנגולות חתולים ועוד.

האירוע החשוב ביותר שסבי זוכר הוא כשהוא סיים את בית הספר ונהיה עצמאי. סבי שירת בצבא בתור מחסנאי טכני בחיל האווי, במשך כשלוש שנים. סבא הכיר את סבתי בקריית ביאליק והם התחתנו. לאחר הרבה שנים הם התגרשו, וסבי עבר לגור בקריית חיים. סבי עבד בבזק, ולאחר שמונה עשרה שנים שעבד שם, הוא עבר להיות אב בית במתנ"ס ועד היום הוא עובד שם.

גלגולו של חפץ

החפץ שעובר מדור לדור במשפחה הוא ספר בולים. בילדותו סבי אהב מאוד לאסוף בולים, אותם הוא היה קונה במיוחד, מדמי הכיס שהיה מקבל מהוריו. סבא מכיר כל בול ובול, ויודע לאיזו מדינה הוא שייך. לאורך השנים, גם לאחר שגדל, שמר סבא את ספר הבולים במגירה מיוחדת כדי שהספר יישאר למזכרת. סבא הבטיח שכאשר אגדל. יעביר לי את הספר וכך תישאר לי מזכרת ממנו.

ספר הבולים של סבא

תמונה 1

תמונה 2

הזווית האישית

רני: היה לי מאוד כיף לבלות יותר זמן איכות, עם סבא יצחק.

מילון

בולים
בול דואר, או בקצרה בול, מצורף מכתב כדי להוכיח ששולח המכתב שילם לרשות הדואר המעבירה את המכתב. לרוב זהו נייר דק מלבני קטן שפאותיו משוננות המודבק על המעטפה. כחלק מתהליך המשלוח, פריט הדואר נחתם במטרה לבטל את ערך הבול וכך למנוע שימוש חוזר בו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עם כישרון רגיל והתמדה בלתי רגילה אפשר להשיג הכל“

הקשר הרב דורי