מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אישה עם כוח

נאמין ואני, מסתכל עלייה.
נאמין בילדותה בגיל 4 בלבד עומדת על ספסל.
חייה של נאמין יוסופוב

נאמין נולדה בברית המועצות בשנת 1960, במחצקלה. בילדותה גדלה בבית עם 5 אחים. היא בת הזקונים, ולה אחות גדולה ממנה ב-20 שנה.

נאמין למדה בבית ספר שיוויוני שמקבל יהודים, נוצרים ומוסלמים, כולם שם הרגישו ממש כמו אחים. בברית המועצות חייה עם משפחתה היו מספקים, היה להם בית במחצקלה, והיא עסקה בתפירת בגדים.

בגיל 18 נאמין התחתנה עם בחיר ליבה ונולדה לה בת.

הוריה של נאמין נפטרו כאשר הייתה בת 25, בזמן הזה נאמין הרגישה שלא יכלה לשאת את הכאב על מות הוריה ורצתה לעזוב את ארץ הולדתה.

אך היה משבר,  בשנות ה-80, קראו לזה ״מסך הברזל״. מה שמנע מהם לצאת מברית המועצות. כל מגע עם זרים היה חייב להיות מורשה על ידי רשויות השלטון.

לקראת סוף שנות ה-90 נחתם הסכם, והציעו ליהודים לעלות לארץ ישראל. זו הייתה הזדמנות נהדרת בשביל נאמין לעזוב עם ילדיה ובעלה והם עלו  לארץ בשנת 1990. לאחר העלייה, למדה עברית ועבדה בתור סייעת בגן ילדים. לאחר כמה שנים בישראל נולד לה בן, וכאשר היה בן שנתיים נאמין ובעלה התגרשו. נאמין גדלה 5 ילדים לבדה, ללא עזרה מאף אחד. כיום נאמין מאושרת עם 5 ילדיה הגדולים והיא סבתא ל-13 נכדים. זהו סיפור חייה של אישה עם כוח שעשתה הרבה לבד.

הזוית האישית

אביאל: במהלך העבודה נהנתי מאוד לראיין את סבתא שלי וללמוד על ההיסטוריה שלה בברית המועצות, למדתי הרבה דברים חדשים והייתי רוצה לאחל לסבתא שלי שתחיה עד 120❤️(הדדי~).

מילון

סטארי דרוג לוצ׳י נובי דרוג
חבר ותיק טוב יותר מאשר שני חברים חדשים.

ציטוטים

”אתה חייב ללמוד ללכת לפני שאתה לומד לרוץ“

הקשר הרב דורי