מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אירוע בשדה בוקר

סבא שאול והנכדה אלה
סבא שאול ראשון מימין
שירותו הצבאי של סבא שאול

בשנת 1953 התגייסתי לצבא בצריפין ושם התחיל מחזור הטירונות שלנו, בגמר הטירונות נשלחנו לשדה בוקר לשמור על בן גוריון. בגרעין אצלנו שירת אליעזר רגב. כשבן גוריון עלה לארץ עבד בסג'רה אצל סבא של אליעזר, עשינו היכרות לאליעזר עם בן גוריון, הוא מאוד שמח והיה מאוד מופתע ומאז הוא רצה שרק אליעזר יוביל את סוסו בזמן החרישה (בן גוריון היה ראש הממשלה והוא לקח פסק זמן להיות בנגב בתקווה שזה ימשוך צעירים נוספים להתיישבות בנגב).
שירתתי בצבא בנ"חל במסגרת הגרעין של בני המושבים ונשלחתי לאחוזי פיקוד.הטעות בקורס המ"כ. הייתי בצבא בקורס מ"כ. הייתה לנו סדרת אימונים והתחלקנו לשתי קבוצות. אני נשלחתי לעקוב אחרי הקבוצה השנייה. הם ראו אותי מרחוק וחשבו שאני מסתנן (האזור היה קרוב לגבול והמסתננים היו עוברים לשטח שלנו הרבה פעמים) והתחילו לירות עליי אני לא הבנתי למה הם יורים עליי אבל החלטתי להסתלק כי הכדורים שלהם היו מסבבי שחזרתי לקבוצה שלי, הם לא האמינו לסיפור שלי, ורק אחרי האימון הם הסבירו לקבוצה שלי שהם חשבו שאני מסתנן ובזה התבררה הטעות שלהם.
 
תכנית הקשר הרב דורי
משוב של סבא שאול
"היה לי נעים לראות איך שאלה יודעת לעבוד במחשב. היה לי מאוד כיף להיזכר בתקופתי בצבא שהייתה תקופה מאוד מעניינת ומלאת סיפוק נהניתי לבוא אל בית הספר ולעבוד עם נכדתי".
משוב של אלה הנכדה
"נהניתי מאוד לעבוד עם סבא ולשמוע על סיפוריו מתקופתו בצבא.למדתי הרבה על תקופתו בצבא והתעניינתי מאוד.היה לי כיף לעשות עם סבא את המצגת ולהסביר לו על העבודה במחשב".  
 
העשרה
 
טירונות "היא תקופת החניכה הראשונה של החיילים בצבא ההגנה לישראל, שמטרתה להכשירם לקראת שירותם הצבאי. בתום הטירונות נערך בדרך-כלל טקס השבעה, בו נשבעים החיילים אמונים לצה"ל טרם תחילת ביצוע תפקידם הצבאי או תחילתה של ההכשרה המיועדת להם".
 
"דוד בן-גוריון (גרין)(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ במשך עשור ומחצה עד 1963‏ כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה". ויקיפדיה
 
2016, תשע"ו
מורה מובילה אילת שחק

מילון

טירונות
טירונות היא תקופת החניכה הראשונה של החיילים בצבא ההגנה לישראל, שמטרתה להכשירם לקראת שירותם הצבאי. בתום הטירונות נערך בדרך-כלל טקס השבעה, בו נשבעים החיילים אמונים לצה"ל טרם תחילת ביצוע תפקידם הצבאי או תחילתה של ההכשרה המיועדת להם.

דוד בן גוריון
דוד בן-גוריון (גרין)(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ במשך עשור ומחצה עד 1963‏ כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה.

ציטוטים

”רק אחרי האימון הם הסבירו לקבוצה שלי שהם חשבו שאני מסתנן ובזה התבררה הטעות שלהם.“

הקשר הרב דורי