מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אין דבר העומד בפני הרצון

שושנה בפעילות משותפת בכיתתנו
שושנה ביום חתונתה
סיפור על שייכות וכח רצון

שמי שושנה מוסרי, נולדתי בקריית שמונה ב 12.1.1954, אצל דוקטור סלמנוביץ, לאמא חתון, ולאבא סלומון.

נולדתי במעברת קריית שמונה בצריף. בשנים 1950-1952 הוקמו בארץ כ-200 מעברות, לצורך קליטת העולים החדשים. לעולים נתנו אמצעי דיור זמניים על מנת לספק להם מגורים, ביניהם ניתן גם הצריף -מבנה ארעי שניתן לעולם על מנת לספק להם דיור זמני.

יש לי תשעה אחים, חמש בנות וארבעה בנים. הילדות שלי הייתה קשה כי אימי עבדה, ואחותי הגדולה טיפלה בי כשהייתה רק בת עשר.

אני זוכרת  שלא הלכתי לגן. באחת הפעמים הלכתי לגן ועמדתי בגדר מחוץ לגן, הסתכלתי על הילדים, אך הילדים גירשו  אותי, ואמרו לי: "לכי מפה את לא שייכת לגן שלנו" .

הפעם הראשונה שהלכתי לבית הספר, הייתה כשהייתי בת שמונה. נכנסתי ישר לכיתה ג' ולא ידעתי קרוא וכתוב. לא הבנתי איך הילדים האחרים יודעים לקרוא. החלטתי שאני רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב, ובכל ערב ניסיתי לחבר אותיות, וליצור מילים כמו: אמא, אבא, ועוד, עד שלמדתי לקרוא ולכתוב בעצמי .

בגיל עשר עברתי לגור בשכונה חדשה, ובשכונה זו היו הרבה ילדים. שיחקנו רב הזמן בחוץ והיה לי כייף, כי היו לי הרבה חברים. אצל חלק מהם בקרתי בבית ומאוד נהניתי בחברתם.

כשהייתי בת שש עשרה הכרתי את בעלי, ואחרי תקופה של חברות התחתנו. שנה וחצי אחרי החתונה בני הבכור נולד, ועברנו לגור בנתניה.

שלוש שנים לאחר מכן עברנו לקיבוץ מרום גולן, וגרנו שם כשבע עשרה שנה. קיבוץ מרום גולן הינו היישוב הישראלי הראשון שהוקם ברמת הגולן לאחר מלחמת ששת הימים בתאריך -14 ביולי 1967. ראשית ההתיישבות במרום גולן לאחר מלחמת ששת הימים התאפיינה בחבורה של צעירים בני קיבוצים וותיקים שהגיעו לגולן להקים את מרום גולן וליישב את הגולן, הקמת קיבוץ מרום גולן ייצרה את המנוף ליישוב רמת הגולן בעת החדשה. נכון לעכשיו קיבוץ מרום גולן מונה כ – 600 נפשות של חברי קיבוץ ותושבים הגרים לרגלי הר בנטל בגובה של 1,171 מטרים מעל פני הים. מצפון לקיבוץ נמצאת שמורת בְ‏ריכת ‏בַ‏‏ראון, ומדרום מזרח לקיבוץ נמצאת שמורת הר אביטל.

בשנים אלו הרחבנו את משפחתנו, ולאחר מכן חזרנו לקריית שמונה. תודה לאל אני מאושרת מאוד היום, יש לי נכדים מתוקים, יש לי כלות וחתנים, ובעל טוב. לא חסר לי דבר, ואני אומרת תודה לאל כל יום.

הזווית האישית

שושנה: תודה לכם על הפרויקט המדהים אני נהנית כול יום שלישי בבית הספר, והכרתי נערה מתוקה ויפה בעלת עיניים ירוקות שקוראים לה תהילה. תודה לך תהילה. שאלוקים ישמור עליכם תמיד.

מסר לדור הצעיר: חשוב שתדעו להעריך כל מה שיש לכם. כלום לא מובן מאליו ואני מאחלת לכם שתהנו מכל רגע.

מילון

צריף
צריף הוא מבנה פשוט, המיועד למגורים ארעיים, או משמש כמחסן או כבית מלאכה. לרוב הצריף בנוי מעץ או מחומרים קלים אחרים, ולא מבניה קבועה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלטתי שאני רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב, ובכל ערב ניסיתי לחבר אותיות וליצור מילים כמו: אמא, אבא, ועוד, עד שלמדתי לקרוא ולכתוב .“

הקשר הרב דורי