מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך סבתא סוזן הגיעה לישראל

סבתי וסבי ביום חתונתם
סבתי ביום עלייתה לארץ
העליה שלי

שמי סוזן, נולדתי בשנת 1943, במרוקו. לאבי קראו אברהם ז"ל, ולאמי קראו חנה ז"ל. בבית הינו שמונה אחים ניסים, מומי, סוניה, פנחס ז"ל, מדלן, יעקב ואסתר. בבית לא היו לי מטלות מכיוון שהייתי בין שלושה בנים והייתי מאוד מפונקת, אבל כן עבדתי בכמה עבודות: בחנות למוצרי ספורט, בבית קפה, בחנות קוסמטיקה *גאלרי לה פאייט."

אהבתי לשחק עם חבריי בריצה, בקלאס, בקפיצה בחבל ובריקוד.

עליתי לארץ בשנת 1963. היינו במרוקו ובלילה אחד הבריחו אותנו למקום בו התכנסו עוד יהודים. העלו אותנו לאניה והחביאו את כל היהודים במרתף כדי שלא יראו אותנו. משם הפלגנו ישירות למרסי, שבצרפת. שם התחבאנו במשך חודש, זה היה בזמן פסח וכשהסתיים חג הפסח לקחו אותנו לאניה והפלגנו לישראל.

חששתי נורא שנתפס, מה היה קורה? האם היו מפרידים אותי ואת משפחתי?

התגוררנו בקיבוץ בארי למשך כמה שנים. שם הכרתי את סבא ומשם עברנו לגור בבאר שבע והקמנו משפחה.

הזוית האישית

ליאן: הופתעתי לגלות איך סבתא שלי עלתה לארץ, וגיליתי עוד דברים חדשים. בין אם זה לגבי סבתא שלי או לגבי המשפחה שלה. אהבתי לעשות את העבודה ולבלות זמן עם סבתא שלי.

מילון

גאלרי לה פאייט
חנות קוסמטיקה שנמצאת במרסי צרפת

קיבוץ בארי
קיבוץ בְּאֵרִי נמצא בנגב המערבי, כ-4 קילומטר מזרחית לרצועת עזה. הוא משתייך למועצה אזורית אשכול ומהווה היישוב הצפוני ביותר מבין יישובי המועצה. בארי הוקמה במוצאי יום כיפור ה'תש"ז - 1946, במסגרת 11 הנקודות. הקיבוץ נקרא על שם ברל כצנלסון, שבארי היה שמו העברי. ( ויקיפדיה)

ציטוטים

”חששתי נורא שניתפס מה היה קורה ? האם היו מפרידים אותי ואת משפחתי“

הקשר הרב דורי