מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אוסף הבולים של סבא יהושע מגר

סבא שלי ואני בבית שלו
סבא שלי שהיה צעיר בפולין
האופניים שעזרו לסבא שלי, להשיג את האלבום הראשון שלו לבולים

סבא שלי יהושע מגר נולד ב1943 בפולין.

סבי הוא בולאי, בולאי זה אספן בולים שמתייחס לבולים באופן מקצועי. הוא גם שופט וגם מציג. התאחדות בולאי ישראל היא עמותה, ששמה לה למטרה לטפח ולקדם את הבולאות בישראל. "איגוד הפדרציות הפילטליות בארץ ישראל", שצורף בהמשך לאיגוד הבינלאומי לבולאות, הוקם בתל אביב ב-11 באפריל 1945. זאת בעקבות תערוכת הבולים ארצית "פילא 1945" שאורגנה על ידי בולאי תל אביב. (ויקיפדיה).

סבא שלי בחר לספר לנו איך התחיל התחביב הזה אצלו.

בשנת 1953 בפולין, סבא שלי היה בן עשר. ואבא שלו עבד במפעל טקסטיל בבילבה שבפולין. שם הם קיבלו דיור אחרי שהם חזרו מרוסיה (אחרי המלחמה). אבא שלו עבד במפעל טקסטיל, ועבדו שם גם פועלים מטורקיה ומיוון. כשאבא שלו עבד שם, הוא הביא לסבא שלי בולים, שהוא הוריד מהמכתבים שהטורקים והיוונים קיבלו מהבית. כשאבא שלו היה מביא לסבא שלי את הבולים, סבא שלי היה מתחיל להדביק אותם במחברת. אחרי חודש או חודשיים, ההורים של סבא שלי קנו לו אופניים פעם ראשונה. לא היה להם קל, כי לא היה יותר מדי כסף בבית. וסבא שלי מאוד התגאה באופניים שלו. והחברים בשכונה מאוד קינאו בו עם האופניים, והם ביקשו כל הזמן שסבא שלי ייתן להם לעשות סיבוב.

יום אחד היה לסבא שלי רעיון. היה שם ילד שהיה גונב בולים מאבא שלו, ואבא של הילד הזה היה בולאי חשוב. הילד היה גונב לאבא שלו בולים מהקטגוריה שלו. הוא בא לסבא ואמר לו "תן לי סיבוב באופניים ואני אביא לך בולים", סבא שלי הסכים וככה זה התחיל. יום אחד הילד הביא אלבום והוא אמר לסבא שלי "תן לי סיבוב גדול באופניים ואני אתן לך את האלבום". סבא שלי הסכים. וככה סבא שלי קיבל את האלבום הראשון שלו. האופניים עזרו לסבא שלי להתקדם עוד ועוד לבולים מכל מיני מדינות, שהילדים היו מביאים לו , תמורת סיבוב באופניים. כיום סבא שלי בולאי שמציג בתערוכות בולים כאמור עליו, והוא נמצא באגודה הישראלית. כך התחיל סבא של עם הבולים.

הזווית האישית

ניגון: סבא אני מאוד אוהב אותך, תודה ששיתפת פעולה, גיליתי עוד דברים עליך. אני אישית מאוד אוהב את זה, כי  זה מעורר השראה ואני אוהב אותך.

מילון

טקסטיל
טקסטיל (מלטינית: Textum, אריג) הוא שם כולל למוצרים העשויים מסיבים, נימים או חוטים מחומרים טבעיים, מלאכותיים או סינתטיים למיניהם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”האופניים עזרו לסבא שלי להתקדם עוד ועוד לבולים מכל מיני מדינות, שהילדים היו מביאים לו , תמורת סיבוב באופניים“

הקשר הרב דורי