מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אורלי בנג'י – תמיד לחשוב חיובי וטוב

סבתי כיום
סבתי בצבא
סבתא אורלי מספרת לנכדה יובל על בית ההורים, השירות הצבאי, עבודה ומשפחה

שמי יובל, אני משתתפת השנה בתכניץ הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי, אורלי בנג'י (חליפה) ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

סבתא אורלי נולדה בתאריך 6.6.1961 בעיר יפו, היא מתגוררת כיום בעיר חולון. הוריה עלו ממרוקו וסוריה, אביה עלה בגיל שלושה חודשים ואמה עלתה בגיל שנה. שם אביה שלמה ז"ל ושם אמה עופרה. סבתי גדלה בעיר חולון, היא למדה בבית ספר יסודי עד כיתה ח' בבית ספר "שנקר" ולאחר מכן למדה בבית ספר "תיכון מקצועי ג" במגמת אדריכלות.

כשהייתה ילדה שיחקה במשחקים: קלאס, גומי, שבע אבנים, דוקים, כדורסל, דומינו, משחק תחנות ועוד. חבריה של סבתי בשכונה היו מאוד מאוחדים וחברותיים, שיחקו רבות בשכונה בכל מיני משחקים.

שירותה הצבאי ובניית המשפחה

סבתא שירתה בצבא בחיל הקשר בתפקיד מש"קית תיאום וקישור, הייתה לה חוויה נעימה לשרת שם, היא פגשה בנות מקסימות הן חוו חוויות משותפות ומהנות.

לאחר כשנה סבתי השתחררה מהצבא והתחתנה עם סבי. סבתי הכירה את סבי דורון ז"ל דרך חברה משותפת. חברתה שוחחה עם סבתי בטלפון ושאלה אותה מה היא עושה הערב ואם בא לה לבוא למפגש בביתה. סבתי מיד הסכימה וכך הכירה את סבי. שנה וחצי בערך לאחר שסבתי וסבי התחתנו הם הביאו את בנם הראשון (אבי) והייתה התרגשות רבה ועצומה. לאחר כארבע שנים הם הביאו בן נוסף והייתה שמחה ענקית. לאחר שבע שנים של הפסקה נולד בן נוסף, ההתרגשות הייתה בשיאה לאחר הפסקה של כל כך הרבה זמן. לאחר מספר שנים לסבתי וסבי נולדו שלושה נכדים.

מקצוע ועיסוק

סבתי למדה מזכירות רפואית, היא עוסקת בתחום מזכירה רפואית במרפאת השיניים מספר שנים. מהות התפקיד היא אינטראקציה עם פציינטים, עבודה מול מחשב, סבתי עובדת גם בנושא ביטוח של השיניים, היא עונה לטלפונים, קביעת תורים, גביית תשלום וכד'. סבתי מספרת שהיא מאוד אוהבת את עבודתה.

תחביבים

תחביביה של סבתי הם לעשות בעיקר שופינג, לקרוא ספר, לטייל בארץ ובחול, להאזין למוזיקה ולעשות דברים כיפיים.

הזוית האישית

יובל הנכדה המתעדת: היה לי מאוד כיף, מעניין ומסקרן לשמוע על סיפורה של סבתי, גיליתי עליה דברים שבכלל לא ידעתי.

סבתא אורלי: היה לי ממש כיף ומאתגר לספר את סיפורי לנכדתי, נהניתי מאוד להיזכר בזיכרונות מהילדות.

מילון

צניעות
צניעות היא הפנמתם ואי היראותן של תכונות, מעשים טובים, רכוש וכדומה, כדי שלא להתבלט בסביבה, כפי האפשר. מֵמד נוסף של הצניעות הוא נטייה להסתפק במועט ובמה שנחשב זול ו"פשוט" בחברה. הצניעות כוללת סדרה של ערכים קבועים, תרבותיים או דתיים, הקשורים להצגה והיראות בפני אחרים. (מתוך ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד לחשוב חיובי, לחשוב טוב יהיה טוב. להיות אנשים טובים עם המון נתינה, הקשבה והערכה“

הקשר הרב דורי