מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת נעורים

סבא שלמה וסבתא עליזה זוג נערים
סבא וסבתא במסיבה
אהבת הנעורים של עליזה ושלמה מאז ועד היום

בחרתי לתאר את סיפור ההיכרות של סבתא עליזה וסבא שלמה שהם ההורים של אבא שלי אסף. סבא וסבתא נולדו שניהם בירושלים למשפחות מאוד ותיקות בעיר, דור רביעי.

סבתא עליזה נולדה בשנת 1944 וגדלה בשכונת גאולה שהיא שכונה ותיקה בירושלים שהייתה מורכבת מאוכלוסיה חילונית ודתית. בשעות אחר הצהריים החברים היו נפגשים בחצר של השכונה והמשחקים היו בדרך כלל בחוץ משחקי כדור, מחבואים ועוד…

סבא שלמה, גדל בסביבה ותיקה בעיר בשכונת מחנה יהודה.

סבא וסבתא הכירו כשלמדו בתיכון והיו בני 16 ו-17. הם למדו בבתי ספר שונים, סבא למד בבית ספר לבנים וסבתא בבית ספר לבנות. סבא למד בבית ספר מקצועי במגמת מכניקה בירושלים. בשעות הערב היו מפגשים בין שני בתי הספר ובאחד המפגשים החברתיים נוצר הקשר הראשוני מיד. החברות של סבא וסבתא נמשכה שלוש שנים והחברים שהקיפו אותם, היו חלק מהחברות של סבתא וחלק מהחברים של סבא, שיצאו לטיולים משותפים ופעילויות חברתיות של שני בתי הספר. סבתא המשיכה ללמוד גם אחרי התיכון. הקשרים מתקופת הלימודים והצבא נשמרו עם מעט זוגות חברים. סבתא עליזה אישה יפה גם היום וסבא מספר שהייתה יפה יותר מכולן והוא התאהב בה מייד.

אבא של סבתא ואבא של סבא הכירו אחד את השני עוד לפני שסבא וסבתא הכירו וכשידעו שהילדים שלהם חברים שמחו מאוד.

סיפור האהבה שלהם נמשך גם בצבא, סבתא עליזה שירתה בבסיס רחוק וסבא היה נוסע בטרמפים כדי להגיע לבסיס. הם היו מתראים חצי שעה בלבד וסבא היה חוזר את כל הדרך חזרה כי הוא שירת בבסיס רחוק בתפקיד חשוב והיה חייב לחזור לבסיס. סבתא עברה קורס הדרכה והייתה מדריכה ואחר כך הייתה אחראית לוגיסטיקה של אותו הקורס. הם התחתנו כשסבתא הייתה חיילת.

השנים הראשונות לנישואים היו מאוד קשות מבחינה כלכלית והתארגנות לחיים כמציאת דירה, כי לא היה להם שום ציוד או ריהוט להתחלת החיים לדוגמא שולחן האוכל והכיסאות היו שתי כריות שהיו משני צידי קרש וככה ישבו לאכול, הם בנו ספריה מלבנים ומדפים שהיו קודם ארגזים. במשך השנים הראשונות סבתא עבדה כמורה בבית ספר תיכון וסבא עבד במפעל וכך הצליחו עם השנים לקנות ולארגן את הבית לחיים ומגורים. נולדו להם שלושה בנים, אבא שלי אסף הבכור, עידו ויואב ושישה נכדים ומאז ועד היום הם חיים בראשון לציון באושר ובאהבה גדולה.

הזוית האישית

מתן: היה לי ממש כיף

מילון

שכונת גאולה
שכונת גאולה היא שכונה בירושלים. אך השם משמש גם ככינוי לגוש שכונות בצפון ירושלים, המשמש כמרכז השכונות החרדיות בעיר. השכונה הוקמה בסוף שנות העשרים על ידי אברהם חסידוף, יזם מקרקעין ירושלמי, שרכש יחד עם האחים יוסף אליהו ואברהם חיים שלוש אדמות מבית היתומים הגרמני שנלר הסמוך, והקים עליהן את השכונה עבור זוגות צעירים. במשך השנים הפכה גאולה לשכונה המרכזית בחיים החרדיים בירושלים. בתי מסחר רבים נפתחו בה, ומוסדות תורה וחסידות רבים קבעו בה את משכנן. (ויקיפדיה)

מחנה יהודה
שכונה יהודית במרכז ירושלים, והיחידה בגוש הנחלאות השוכנת מצפון לרחוב יפו. השכונה נוסדה בשנת 1887 (תרמ"ז) ונקראה על שם יהודה נבון, אחיו הבכור של אחד ממקימי השכונה, יוסף נבון, שמת בדמי ימיו. מאחר ששוק מחנה יהודה הסמוך נטל את שם השכונה, סוברים רבים בטעות כי הוא מהווה חלק ממנה, ולא היא: גבולות השכונה הם: רחוב יפו מדרום, רחוב יוסף נבון ממערב, רחוב דוד ילין מצפון ורחוב יוסף בן מתתיהו ממזרח. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ומאז ועד היום הם חיים בראשון לציון באושר ובאהבה גדולה.“

הקשר הרב דורי