מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבתי לקרוא ספרים

ליה וזינה
ליה וזינה
ילדותה ועלייתה לארץ של סבתא זינה

שמי זינה מוגילבסקי נולדתי בשנת 1956 באוקראינה בעיר דניפרו, להורים שלי גריגורי ומריה ז"ל למשפחת קושנירוב. אני הבת הקטנה ויש לי אח תאום איגור ואחות גדולה ילנה.

בתקופת ילדותי  גרנו  בדירת שני  חדרים  עם סבתא, סבא, אמא, אבא, ואנחנו שלושה ילדים. היה מאוד צפוף אבל היינו שמחים ומאושרים מאוד. סבתא הייתה מספרת לנו סיפורים ומכינה אוכל טעים, אבא היה מלמד אותנו לשחק שחמט, ואמא הייתה תופרת לנו בגדים.

היו לנו המון חברים שהיו באים לשחק איתנו. לאחי ולי היו המון חוגים. בבוקר הייתי בבית ספר ולאחר מכן  הייתי הולכת לחוגים, היו לי: חוג דרמה, חוג בלט, החלקה על הקרח, חוג שחמט וחוג גרמנית.

אני ואחותי עזרנו לאמא בעבודות הבית, שבוע אני ושבוע היא. אהבתי לקום מוקדם וללכת עם אמא שלי לקנות בשוק.

בבית הספר, מגיל קטן אהבתי ללמוד והייתי תלמידה טובה וסקרנית. יותר מכל אהבתי ללמוד שפות, אבל הכי אהבתי ללמוד גרמנית והחלום שלי היה להיות מתורגמנית של גרמנית.

היו לי שלוש חברות טובות  ובהפסקות היינו משחקות בבובות וקוראות ספרים. קראנו גם הרבה ספרים אחרי בית הספר והיינו מספרות אחת לשניה מה קראנו ועל מה שהיה מסופר בספר.

כשהתבגרתי הייתה לי מחברת שהייתי כותבת בה איך עבר לי כל יום. התחלתי להסתכל על בנים יפים והבנים הסתכלו עלי. הייתה תקופה מעניינת. היה לי מעניין באותה תקופה לכתוב  שירים וסיפורים. התחלתי להתעניין  בשחקנים מפורסמים. בחורף אהבתי ללכת עם חברים להחלקה על הקרח.

מקרה שזכור לי מאחת ההחלקות, שמתי את המגפיים שלי מתחת לספסל והלכתי להחליק על הקרח וכשחזרתי ראיתי שהמגפיים שלי נעלמו. גנבו לי אותם. החברים שלי עזרו לי ללכת הביתה על הגלגיליות.

במהלך לימודיי באוניברסיטה  הכרתי את בעלי הראשון והתחתנתי אתו בגיל תשע עשרה, כשהייתי סטודנטית.  אחרי שלוש שנים נולד בני הראשון ואחרי שש שנים נולדה לי בת. הילדים גדלו, אני עבדתי, ונסענו לנופשים.

אחר כך נפרדתי מבעלי ופגשתי את בעלי השני שנתן לי ולילדים שלי תמיכה בחיים מאז ועד היום.

עלייה לארץ:

שנה אחרי שהכרתי אותו עלינו ארצה אני, הוא, והילדים, ופה התחתנו, התחלנו חיים חדשים. הייתי אז בת שלושים וחמש. החיים בארץ לא היו פשוטים. למדנו עברית, והתחלנו לחפש עבודה. עבדנו קשה. ובנינו בית בעיר אשדוד.

גידלנו את הילדים, עזרנו להם ללמוד, ולקבל השכלה גבוהה. במהלך השנים הבאות טסנו לחו"ל וראינו הרבה מקומות בעולם.

יש לי כישרון בהכנת עוגות ובמיוחד בהכנת אוכל מסורתי רוסי.

תמונה 1

יש לי ארבעה נכדים, שלוש נכדות ונכד אחד. אני אוהבת לקרוא ספרים ולראות סרטים. מתעניינת בפוליטיקה ובחדשות. ואוהבת לטייל בארץ ובחול. אני גם אוהבת לעשות הליכה בערב.

מסר לדור הצעיר: שיהיו סקרנים, פעילים, שישמרו על אורח חיים בריא, שישמרו על יחסים טובים במשפחה ושתהיה להם הרבה שמחת חיים.

הזוית האישית

ליה: תודה סבתא שהקדשת מזמנך לספר לי את סיפור ילדותך. תודה שיש לי אותך. תודה שאת סבתא שלי.

מילון

החלקה על קרח
היא צורת התקדמות של אדם על פני משטח מים קפואים בעזרת להבים מיוחדים הנקראים מחליקיים, הקבועים לרגליו בעת תנועתו

ציטוטים

”יש לי כישרון בהכנת עוגות ובמיוחד בהכנת אוכל מסורתי רוסי“

הקשר הרב דורי