מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אלכס פרציקוב הסופר והמשורר

הלל הנכד עם סבא אלכס
סבא אלכס בילדותו ברוסיה
סבא אלכס הוציא ספרי שירה וסיפורים

שמי אלכס פרצ'יקוב והשנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי היקר הלל.

רקע

נולדתי בשנת 1955 בעיר הגדולה סמרה שברוסיה. הייתה תקופה שהעיר נקראה בשם קויבישב, אך לאחר תקופה חזרה לשמה המקורי. בעיר הייתה קהילה יהודית גדולה, פעילותה של הקהילה בעיר חודשה בשנת 1991, בבית הכנסת ובשני בתי ספר יהודים הקיימים בה, האחד של רשת אורט העולמית והשני של רשת "אור אבנר" של חב"ד.

כילד למדתי בעיר, בגן ובבית הספר ובחיי הבוגרים הלכתי ללמוד תחום המחשבים באוניברסיטת "תעופה וחלל".

סבא אלכס בילדותו ברוסיה, בסמרה

תמונה 1

 

בשנת 1980 הכרתי את אשתי לודמילה והתחתנו, גם היא נולדה באותה העיר. שנה לאחר מכן, בשנת 1981 נולדה בתנו הגדולה ג'אנה ובשנת 1983 נולד בננו נתן.

העלייה לישראל – 1990

במהלך חיי עבדתי במספר חברות גדולות ומוכרות כמהנדס תכנה. בשנת 1987 יצא לראשונה ספר שירים שלי שכתבתי. בשנת 1990, החלטנו משפחתי ואני לעלות לארץ ישראל, וכך היה שבחודש אוגוסט 1990 עלינו לארץ. בארץ, למדתי עברית באולפן ולאחר מכן עבדתי כמהנדס תכנה. גם כאן עבדתי במספר חברות גדולות, ועד היום אני עובד במרכז המחשבים של בנק לאומי כבר 28 שנה.

ב- 33 השנים שאנו חיים בארץ ישראל, הוצאתי לאור ברוסיה עוד שלושה ספרים שכתבתי. הספרים הם גם ספרי שירים וגם סיפורת על אנשים מפורסמים. דוגמאות מספרים שכתבתי זהו אחד מספרי השירים. יש בו כ-120 שירים ו-20 סיפורים קצרים על אנשים מפורסמים שנולדו ברוסיה וגרים בישראל. הספר כולל גם תמונות מחיי אותם מפורסמים עליהם כתבתי. על מנת לכתוב על כל אחד מאנשים אלה, הלכתי אל ביתם ועשיתי עימם ראיון.

הזוית האישית

הלל הנכד: נהנתי להקשיב לסיפור של סבא, הכרתי כמה הוא אוהב לכתוב שירים וספרים. אני מאחל לו שיהיה בריא ויצליח.

מילון

הנדסת תכנה
הנדסת תוכנה היא ענף של הנדסה העוסק בפיתוח תוכנה.

ציטוטים

”בשנת 1987 יצא לראשונה ספר שירים שלי שכתבתי.“

הקשר הרב דורי