מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבתי הראשונה והאחרונה

תמונה משותפת של תלמידי הכיתה
תמונה של בית הספר אורט יגאל אלון
סיפור חייה של תמרה והיכרותה עם בן זוגה

שמי תמרה בודניה ואני סבתו של שון ברון.  נולדתי ב30 למרץ 1955,  בדונצק שבאוקראינה.

דוֹנֵצְק היא עיר באוקראינה, בירת מחוז דונצק, אשר משמשת בפועל כבירת המדינה הלא מוכרת הרפובליקה העממית של דונצק. בעיר מתגוררים קרוב למיליון תושבים והיא מהווה מרכז תעשייתי חשוב במזרח אוקראינה. (ויקיפדיה)

למדתי בבית ספר מספר 55 ואת רוב ילדותי ביליתי עם חבריי לשכונה. היינו הולכים לצפות בסרטים, טיילנו המון, והיינו המון מחליקים על הקרח בחורף. כבר בבית הספר הכרתי את בן זוגי – הוא היה האהבה הראשונה שלי שנמשכת עד היום.

הוריי היו איליה ואולגה, גם הם נולדו, גדלו והכירו באוקראינה. אוּקְרָאִינָה היא מדינה השוכנת במזרח אירופה, ששטחה 603,628 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה 43 מיליון נפש נכון ל-יולי 2022. בירת אוקראינה, והעיר הגדולה ביותר בשטחה, היא קייב. אוקראינה חולקת גבולות עם בלארוס מצפון, פולין, סלובקיה והונגריה ממערב, רומניה ומולדובה מדרום ורוסיה ממזרח. לאוקראינה קו חוף לאורך ים אזוב והים השחור. (ויקיפדיה)

אבי עבד במכרה פחם ואימי עבדה במפעל.

כשהגענו לארץ, בשבועיים הראשונים גרנו אצל המשפחה שלנו בפתח-תקוה, שהגיעו רק ארבעה חודשים לפנינו לארץ. השכירות הייתה מאוד יקרה ולא הייתה לנו עבודה. בהמשך מצאנו תכנית קליטת עולים חדשים בקיבוץ מזרע, ולאחר מכן עברנו לשם וגרנו בקרוואן.

מִזְרָע הוא קיבוץ בעמק יזרעאל, בין עפולה לנצרת, הנמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. הקיבוץ השתייך לקיבוץ הארצי, אשר התאחד עם התק"ם לתנועה הקיבוצית. (ויקיפדיה).

בשלב מאוחר יותר התחלנו להתבסס יותר טוב בארץ, אני עבדתי במפעל כבודקת מחשבים, וכיום אני בפנסיה. בשגרה שלי אני אוהבת בקיץ ללכת לשחות ובחורף לפילאטיס.  מאד חשוב לי לשמור על כושר, וכחלק מתחביב נוסף שלי אני אוהבת לבשל וגם לשיר.

הזווית האישית

שון: למדתי המון על עברה של סבתי, ועל קשייה ההתאקלמות בארץ.

מילון

מכרה פחם
מורכב משתי מילים: מכרה - כרייה היא פעולה של הפקת מחצבים בעלי ערך כלכלי מאדמת כדור הארץ. לרוב הכרייה מתבצעת על ידי חפירה של עפרת המחצב מאזור גאולוגי העשיר בה ומכונה עורק. פחם - פֶּחָם או פחם אבן הוא חומר מוצק שצבעו שחור או חום. הוא נוצר בתהליך שאורכו אלפי שנים ומורכב ברובו מפחמן. הפחם עשוי מצמחים ומעצים שהתאבנו במשך אלפי שנים.(ויקפדיה)

ציטוטים

”המסר שלי לדור הצעיר הוא תהיו אנשים חיוביים.“

הקשר הרב דורי