מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה של פעם בחיים

פעילות כללית במסגרת התכנית (אילוסטרציה)
בני אדרי כשהיה צעיר
סיפור היכרות של בני ורבקה שהפך לאהבה גדולה

שמי הילי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סיפור הכרותם של סבא וסבתא שלי, כפי שסיפר לי סבי מצד אמי בני אדרי.

סבא בני הוא יליד 1937. הוא נולד בעיר אגאדיר במרוקו, ועלה לארץ בשנת 1964.

בעברו סבא בני גר בנתניה. סבתא רבקה, אימא של אימא שלי, אז גרה בחיפה. ליד סבתא רבקה גרו קרובי משפחה של סבא בני. באחת הפעמים בהן סבא בני בא להתארח אצל קרוביו בשבת, במקרה גם סבתא רבקה באה לבקר, ושם הכל התחיל….

סבא בני וסבתא רבקה ראו את אחד השני וחיבבו אחד את השני. הם יצאו לבלות במועדון לילה, רקדו ונהנו ביחד. בזמן הריקודים סבא אמר לסבתא שהוא חושב שהסיר מצא את המכסה שלו.. לאחר ההיכרות הראשונה ביניהם, סבא עזב את נתניה ועבר לגור בחיפה בשכירות בשביל להיות קרוב לסבתא.

הם נפגשו כל יום והתאהבו אחד בשני, והתחילו לצאת ביחד באופן בלעדי ולהפוך להיות זוג אוהבים. אחר כמה שנים התחתנו והקימו משפחה לתפארת, והם נשואים כבר במשך 55 שנים, חיים יחד באהבה.

הזוית האישית

הילי הנכדה המתעדת: היה לי ממש מעניין לשמוע את סיפור האהבה של סבא וסבתא שלי והיה לי כיף להיפגש עם סבא ולעשות את תיעוד הסיפור הזה יחד. לסבא היה כיף לספר לי את הסיפור ושהתעניינתי בסיפורו.

מילון

אהבה
אהבה היא קבוצה של רגשות וחוויות, הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה או יצר מוכרח כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ, מקום ואף רעיון. אהבה מאופיינת בחיבה, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו. האהבה יכולה גם להתבטא בצורה רכושנית ולפעמים אף אובססיבית כלפי הנאהב. אהבה לרוב אינה כפופה לרצונו של האוהב או של הנאהב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” בזמן הריקודים סבא אמר לסבתא שהוא חושב שהסיר מצא את המכסה שלו“

הקשר הרב דורי