מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

'הצקה' על חוף הים שהפכה לחתונה

סבתא סילונה והנכדה נעמה
כאן מוצגים 4 דורות עם אמא של סבתא, אנה
סיפור ההיכרות של סבתא סילונה וסבא יוסי

 

שמי סילונה, נולדתי  בשנת 1947 בעיר יאשי שברומניה. להורי קראו קלרה ולייבו חסקל. עליתי לארץ בשנת 1963 בהיותי בת 16. לאחותי קוראים חוה והיא מתגוררת בחיפה.

 

כיצד הכרתי את בעלי

בשנת 1967 אני וחברתי ביאנקה טיילנו על חוף הים בקריית ים. שני בחורים שהיו חברים התקדמו לעברנו והתחילו להציק לי ולחברתי. לאחר שביררנו בינינו את המקרה, השלמנו והם ליוו אותנו הביתה. סבא יוסי היה אחד מצמד החברים, הוא ליווה אותי הביתה ומאז אנחנו ביחד. מערכת היחסים בינינו התחילה חודשיים אחרי פרוץ מלחמת ששת הימים.

 

אני ובעלי ביום חתונתנו 

תמונה 1

ב7 ביוני שנת 1970 התחתנו. בתנו הגדולה, איתנה, נולדה ב1971. יצאנו להרבה טיולים עם הוריי ועם סבתי, שהייתי מאוד קשורה אליה. בננו האמצעי לישי (אבא של נעמה, המתעדת) נולד בשנת 1976 .בתנו הקטנה קלרין נולדה בשנת 1984.

תמונה 2

כיום שם המשפחה שלנו הוא דינר. בשנת 1998 עברנו לגור ברמת ישי, בה אנחנו גרים עד היום. מבתנו איתנה יש לנו 2 נכדים (יובל בן 19 ותומר בן 16 וחצי).מבננו  לישי יש לנו 3 נכדים (עופר בן 15 וחצי, נעמה בת 11 וחצי ונויה בת 6 וחצי). מבתנו קלרין יש לנו 2 נכדים (מאיה בת 5 ולביא בן 3)

טיולים כחיבור למשפחה 

ערך מרכזי במשפחתנו הוא החיבור והגיבוש המשפחתי. אחת לשבועיים מגיעים כל בני המשפחה, מתאספים סביב שולחן מלא מטעמים, חוגגים ימי הולדת ואירועים חשובים, צוחקים ומשחקים במשחקים שונים כמו: רמי אבנים, פאזלים ועוד… אירוח זה חשוב לי ולבעלי מאוד. אנחנו מקפידים שכולם יהיו מלוכדים ומקווים שמסורת זו תעבור גם לדורות הבאים. בנוסף לכך, פעם בשנתיים (בערך) אנחנו יוצאים כולנו לטיול משפחתי בח"ול . בשנת 2016 נסענו כל המשפחה המורחבת לטיול שורשים ברומניה. ביקרנו בעיר מולדתי , יאשי, והיינו במקומות ילדותי. בנוסף, ביקרנו בעיר מולדתו של סבא יוסי (סיגישוארה) וראינו את מקומות ילדותו. העובדה שכל המשפחה היתה ביחד ריגשה אותנו וחיברה אותנו לשורשים ולעצמינו.  בשנת 2018 נסענו לטיול לגרמניה ואוסטריה וראינו מקומות יפים ומעניינים. גם בארץ אנחנו עושים הרבה טיולים לכל מיני מקומות מעניינים ונהנים כל המשפחה. טיולים, ארוחות, שיחות, ערכים ובעיקר אהבה גדולה בלב לבני המשפחה גורמים לנו לאושר רב.

המשפחה בטיול

תמונה 3

הזוית האישית

סבתא סילונה: מאוד נעם לי הזמן איכות שלי ושל נכדתי נעמה , מאוד נהניתי להגיע למפגשים הללו וללמוד וללמד.

נעמה הנכדה: היה לי מאוד כיף עם סבתא, למדתי דברים חדשים על העבר של סבתי.

מילון

פרימוס
פרימוס (שם גנרי) הוא כירה ניידת הפועלת באמצעות לחץ, שנפוצה מסוף המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20. כירת קרוסין ניידת הפועלת באמצעות לחץ. (ויקיפדיה).

ציטוטים

”תהיי עצמך בלי להשתנות“

הקשר הרב דורי