מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה ללא תנאי

עידן הכותב יחד עם סבא אביבי המספר
סבא אביבי מלטף את קורי בביתם
סיפור אהבה בין כלב למשפחתו

שמי אביב לב, נולדתי בשנת 1938 בבית עובד. עם סיום לימודי התגייסתי ושירתי בצבא בנח"ל מוצנח. בהמשך סיימתי לימודי בטכניון ועשיתי דוקטורט בטכניון בפיזיקה. יש לי שני בנים ושישה נכדים מקסימים והתחביבים שלי הם לשמוע מוזיקה קלסית, לעשות שניצלים לנכדים ולשחק משחקי מחשבה.

אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי עידן ומתוך הסיפורים שספרתי לו, בחרנו להעלות את הסיפור: אהבה ללא תנאי.

אהבה ללא תנאי

הסיפור מתחיל לפני כ – 20 שנה. היינו משפחה בת 5 נפשות + כלב. שמו היה קורי, באותו זמן היה סרט ששמו רוקי "רוקי 1; רוקי 2; רוקי 3;…". אהבנו את קורי הכלב, בכל ליבנו והוא החזיר לנו אהבה כפל כפליים אהבה שלו הייתה ללא תנאים תמיד שמח לבואנו. קורי לא היה כלב גזעי, מצאנו אותו בתור גור זרוק, רעב ומלוכלך. מהרגע הראשון אהבנו אותו, אימצנו אותו כבן משפחה.

אני והכלב האהוב קורי בביתנו

תמונה 1

יום אחד הוא בא פצוע וזב-דם, כנראה נחתך על ידי משהו חד בחצר. נבהלנו מאוד עטפנו אותו בשמיכה ולקחנו אותו לווטרינר שם הוא ניסה לתפור לו את החתך המדמם. הרופא לא סיים את העבודה הוא טען שהכלב איבד הרבה דם ומת. לקחנו אותו בשמיכה למכונית על מנת לקבור אותו. הילדים רצו לראות פעם אחרונה את קורי ולהיפרד ממנו. פתאום שמעתי צעקות שמחה.

מתברר שקורי אהובנו לא מת הוא רק היה מעולף.

חזרנו לווטרינר והוא סיים את הניתוח וחזרנו הביתה במורל גבוה ובמשך כמה ימים לא עזבנו אותו לרגע עד שהתאושש לגמרי. לאחר המקרה נהנינו ממנו 5 שנים נוספות.

כל פעם שנזכרים בו חיוך רחב מתפשט על פרצופנו ודמעה מופיע בזווית העין.

הזוית האישית

סבא אביבי: זו הייתה הזדמנות להכיר יותר מקרוב אחד את השני וזה הזכיר לי את ילדותי שלי.

עידן: היה נחמד להכיר את הילדות של סבא שלי דרך הסיפורים שהוא סיפר לי.

מילון

זב-דם
נוטף דם

ציטוטים

”"הוא החזיר לנו אהבה כפל כפליים"“

הקשר הרב דורי