מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה במדים – סבא יהודה וסבתא אילנה

אני ובן דודי עם סבי
סבא בחנות שלו
הכל התחיל אי שם במלחמת ששת הימים

שמי גאיה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי, יהודה תפיירו, יחד אנו מתעדים את סיפור חייו. זהו סיפור על סבא יהודה המיוחד, שנולד וגדל במרוקו הרחוקה עם עוד חמישה אחים.

בילדותו, סבא יהודה לא עשה חיים קלים לאימא שלו, היה ילד שובב, סקרן ואוהב להנות מהחיים. ביתו של יהודה היה גדול עד מאוד. בכניסה לביתו היה מקווה מהודר אליו נהגו להגיע יהודי העיר מדי שישי כדי להיטהר לקראת השבת. בקומה העליונה של הבית היו חדרי לימוד רבים בהם נהגו ללמוד תורה ומצוות. את כל זאת סבא יודע מאחיו הגדולים של, משום שכבר בהיותו בן שלוש עלה עם משפחתו לארץ הקודש, ישראל.

כשעלה יהודה לארץ התגורר יחד עם משפחתו בעיר דרומית השוכנת על חוף קסום, אשקלון. לאחר כמה שנים, עברו לבירת הנגב – באר שבע. עד שיום אחד, קצת אחרי חגיגות בר המצווה, עבר סבא יהודה לבדו לגור בקיבוץ לא רחוק. חיי הקיבוץ היו שונים מהעיר. החיים המשותפים, הסביבה השקטה. סבא יהודה התחבר לחיים בקיבוץ והכיר שם חברים שהפכו למשפחה.

בגיל 18 הגיע תורו של יהודה להתגייס לצה"ל. את דרכו בצבא התחיל ביחידת הצנחנים המפוארת. בהמשך שירת גם כלוחם ביחידת שיריון והמשיך לשירות קבע בחיל חימוש. בין יהודה לצבא היה חיבור טוב מהרגע הראשון! הוא הרגיש משמעותי, בעל ערך, תורם וצבר חוויות בלתי נשכחות, אפילו לקח חלק במלחמת ששת הימים האגדית.

כשהיה בצבא באל-עריש (הצבא פעל בחצי האי סיני בזמן מלחמת ששת הימים), בבסיס ממול הייתה חיילת מקסימה. גם היא אהבה מאוד את שירותה הצבאי. לחיילת קוראים אילנה. יום אחד הגיעה אילנה לבסיס של יהודה יחד עם רופא היחידה כדי לבצע ביקורת תברואה במחנה. אילנה והרופא ישבו במשרדו של יהודה, הכירו, דיברו, שיתפו ונוצר קליק בין השניים. יהודה שאל את אילנה אם יוכל להתקשר אליה בערב והיא כמובן ענתה בחיוב. יהודה שאל את אילנה אם היא רוצה לצאת לטיול יחדיו והשניים בילו בנעימים, דיברו ואף החליפו מספרי טלפון. שניהם הרגישו שמדובר באהבה ממבט ראשון ושהם נועדו זה לזו. יהודה מספר: "שוחחנו ונפגשנו עוד פעם, ועוד פעם, ולבסוף התחתנו.. אנו חיים באושר עד עצם היום הזה".

הזוית האישית

גאיה: היה לי מאוד מעניין לעבוד עם סבי וללמוד עליו דברים חדשים, אני תמיד נהנית לשמוע אותו ואת סיפוריו. הוא האדם היקר ביותר לליבי ואני רוצה לאחל לו בריאות.

מילון

אל עריש
(ערבית العريش) עיר בצפון חצי האי סיני לחוף הים התיכון, סמוך לשפך ואדי אל עריש. העיר נמצאת כ-47 ק"מ מערבית לרפיח, ו-344 ק"מ צפונית-מזרחית לקהיר. לפי הערכות, בשנת 2012 מנתה אוכלוסייתה 164,830 בני אדם, בהם פליטים פלסטינים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”שוחחנו ונפגשנו עוד פעם, ועוד פעם, ולבסוף התחתנו.. אנו חיים באושר עד עצם היום הזה“

הקשר הרב דורי