מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אבי כהן, סבא שלי

מאי וסבא בפגישה הראשונה בתכנית.
סבא אבי וסבתא פורטונה ביום חתונתם.
אלו הם חיי

שמי הוא אבי כהן אני בן 67 נולדתי בשנת 1956.  אני יליד ארץ ישראל, נולדתי במושב חצב. יש לי 10 אחים אני הראשון מבין הבנים. נשוי, ויש לי 4 ילדים ויש לי 8 נכדים.

למדתי במושב חצב עם אחותי קמי עד כיתה ח. בגיל צעיר עזרתי להוריי לגדל את בעלי החיים שלנו. אבא שלי עבד בסולל בונה. אם רציתי לצאת לסרט הייתי צריך לעבוד בקטיף, כדי שיהיה לי הכסף לבילוי.

התגייסתי בשנת 1974, עברתי טירונות בירושלים, עברתי קורס נהיגה ואז עברתי לבסיס חצרים בתור נהג של החיילים. הייתי נהג של המשפחות שגרו בחצרים, עשיתי הסעות, ואחותה של סבתא מאמו עבדה שם.

ביום שישי לקחתי אותה הביתה והיא הזמינה אותי לקוסקוס. שם אני ואשתי הכרנו האחד את השנייה, והתחתנו בתאריך: 1.12.1976

תמונה 1

אחרי שנה ושלושה חדשים נולד הבן הבכור שלי, איציק, ואז חתמתי קבע עד 1986. השתחררתי אחרי 14 שנה של גיוס כולל קבע.

הבת השנייה מיכל, נולדה בשנת 1980. אחרי הלידה של הבת קיבלנו דיור צבאי. אחרי שלוש שנים נולדה בתי השלישית, מורן. ואחרי 11 שנה בשנת 1993, נולדה בתי הקטנה, רוני.

תמונה 2

כשהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד בתור נהג משאית פינוי אשפה בתוך הבסיסים. אחרי עשרים שנה קיבלתי אירוע לבבי. באמצע הנהיגה עצרתי בצד הדרך והתקשרתי לבתי השנייה, מיכל. היא באה לקחת אותי ומשם הביאה אותי הביתה. אמרתי לה שאני רוצה ללכת לישון, בתי אמרה לי: "אתה לא הולך לישון אתה בא איתי לבית החולים". אישפזו אותי, ובביקור רופא החליטו לעשות לי צינטור. הרופא יצא למיכל ולאשתי להגיד להן, שיש לי סתימה בעורקים של הלב שצריך לעשות ניתוח פתוח. אחרי הניתוח הרופאים אמרו שבמקום 3 סתימות היו 5 סתימות. במשך האישפוז הייתי בבית החולים חודש, ומאז אני לא עובד. טיפלתי בשחר בנה השלישי של מיכל בתי ובבתה הקטנה מאי.

החלום שלי – סבא: גרתי כל החיים במושב חצב ורציתי להקים שם משפחה. התחתנתי עם מרטין והיא לא הסכימה לחזור לשם עד היום. אני גר בבאר שבע ולא במושב כמו שחלמתי.

תמונה 3

הזוית האישית

סבא אבי: חיכיתי להגיע, לעבוד ולכתוב במחשב, לעבוד עם הנכדה שלי מאי ועם מרב, המורה. כיף לי לבוא לכאן. בהתחלה לא כל כך רציתי להיות בתכנית כי פחדתי מהמחשב. הבת שלי והנכדה שלי שכנעו אותי ואני ממש נהנה ומחכה לכל מפגש. זו חוויה נהדרת ומומלצת. הנכדה מאי: רציתי מאד להצטרף לתכנית. אחותי הבכורה השתתפה בה עם סבתא שלי. שכנעתי את סבא להצטרף למרות שהוא לא רצה בהתחלה. למדתי דברים חדשים על סבא שלא ידעתי עליו והיה לי מאוד כיף לבוא ולכתוב על סבא. אני מרגישה שזה חיזק את הקשר בינינו למרות שהקשר בינינו חזק מאוד ואנחנו מאד מחוברים אחד לשניה.

מילון

כח רצון
רצון לעשות משהו ולהתמיד בו.

ציטוטים

”לא בכוח אלא במוח - לא חייב להשתמש רק בכוח אפשר גם להשתמש במוח“

”אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו“

הקשר הרב דורי