מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אבי גולדנברג ההייטקיסט

אני וסבא אבי
סבא אבי
סיפור חייו של סבא אבי גולדנברג

שמי היאלי שטראוס, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי ותעשתי את סיפורו של סבי, אבי גולדנברג.

ילדותו של סבא

סבא אבי נולד, בשנת 1955, בכפר סבא בשיכון עליה בזוג הורים ניצולי שואה מרומניה, ההורים של סבא שלי הכירו בארץ והתחתנו בישראל. סבא שלי, אבי, היה הבן הבכור שלהם.

בגיל 11 האבא של סבא אבי נפצע קשה בתאונת דרכים ונשאר נכה בחצי גופו השמאלי. אביו, סבא רבא שלי, היה בן 40 כשהוא נפצע ונשאר נכה לכל ימי חייו. סבא שלי קיבל קשה את המצב החדש והיו לו עוד שלוש אחים בבית. הוא ראה כמה קשה לאימא שלו להחזיק את הבית ולטפל באחיו הקטנים.

בגיל 14 אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר היסודי (שמונה שנים), בגלל המצב הקשה בבית עבר סבא ללמוד בפנימייה בירושלים (ביה"ס בזק), כאן הוא למד חמש שנים לתואר טכנאי מוסמך באלקטרוניקה וחשמל. סבא מספר שהחיים בפנימייה היו נהדרים והוא נהנה מכל רגע והוא עד היום בקשר עם החברים מכיתתו שלמדו איתו בפנימיה.

שירות צבאי

את שירותו הצבאי התחיל סבא בקורס טייס בסופו של דבר הוא המשיך בחיל הקשר כטכנאי אלקטרוניקה ומפקד הדרכה של התחום בו התמחה, סבא שירת בצבא ארבע שנים (שנה אחת בקבע).

העבודה של סבא אבי

אחרי הצבא התחיל סבא אבי לעבוד בבזק (אז ניקרא משרד הדואר). הוא עבד שם במשך כשנה  עד שנפגש עםכמה אנשים במילואים שגררו את סבא לעבוד בחברת הייטק במשכורת גבוהה בהרבה עם רכב צמו, כמובן שסבא לא סירב ועבר לעבוד בחברת קונטרול דאטה. שם עבד 19 שנים, במקביל המשיך את לימודיו באוניברסיטה וסיים שם כמהנדס שרות. בהמשך עבד סבא בחברת הייטק נוספת אפלייד מטריאלס, כמומחה על אחד המכונות שלהם. בגיל 58 אחרי 16 שנות עבודה בחברה זו, סבא פתח עסק עצמאי בתחום התקשורת (אינטרקום – אזעקות מצלמות אבטחה) ובעסק הזה הוא עוסק עד היום.

 עץ המשפחה שלי

תמונה 1

המשפחה

סבא הכיר את סבתא ברכה בגיל 23 והם התחתנו לאחר שנה. במהלך השנים נולדו להם ארבעה ילדים חמודים: אימא שלי, הייתה החמודה הראשונה, ולאחר מכן נולדו שני בנים ובת, לסבא ולסבתא יש היום שמונה נכדים ואני הנכדה הבכורה, הראשונה.

הזוית האישית

הנכדה היאלי: היה לי כיף להכיר יותר את סבא שלי ולשמוע סיפורים שלא ידעתי.

מילון

פנימייה
בית ספר שנשארים לישון בו

בזק
בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ המוכרת בשם המקוצר בזק היא חברת תקשורת ישראלית המספקת שירותי טלפון ואינטרנט. החברה הוקמה ב-1980 כחברה ממשלתית האחראית על שירותי התקשורת בישראל, שהופרדו ממשרד התקשורת שבמסגרתו פעלו עד להקמת החברה. במאי 2005 החברה הופרטה, וכיום היא נמצאת בשליטת קרן סרצ'לייט האמריקאית ובני הזוג פורר, דרך חברת B קומיוניקיישנס שבשליטתם. "בזק" מחזיקה בבעלות מלאה של בזק בינלאומי, בזק און ליין, חברת הלוויין yes, ופלאפון תקשורת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הוא נפגש עם אנשים במילואים שגררו את סבא  לעבוד בחברת הייטק במשכורת גבוהה בהרבה ברכב צמוד וכמובן שסבא לא סירב“

הקשר הרב דורי