מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי יונה בכר עלתה מיוון לישראל

התמונה צולמה בפורים האחרון
כאן סבתא בת 10
סבתא מספרת על העלייה לארץ

שמי אמה בכר, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי בעבודתי להביא את סיפורה של סבתי. סבתא יונה בכר, לבית משפחת פלומבה, נולדה בשנת 1943 ביוון בתקופת מלחמת העולם השנייה.

יוון הייתה תחת שלטון הגרמניים, וכידוע הם שלחו את רוב היהודים למחנות השמדה ומחנות עבודה, בין היהודים שנרצחו היה אביה של סבתי. לפני שאביה נרצח הוא הביא לאשתו, אמה של סבתי טבעת, טבעת זהב, וביקש שטבעת זו תעבור בהמשך לבתו, היא סבתי יונה. סבתי אכן קבלה טבעת זו למזכרת מאביה ז"ל ועד היום היא שומרת על הטבעת מכל משמר.

 סבתא יונה בצעירותה

תמונה 1

לאחר מספר שנים אימא של סבתי התחתנה עם ניצול אושוויץ שגם שגם משפחתו הושמדה. ויחד הם הקימו משפחה סבתי הייתה לו ממש כבת, וקראה לו אבא.

באחד הימים אימה של סבתי ואביה החורג לקחו אותה ואת אחיה לביקור בישראל. ההתרשמות גברה על היצר לחזור הביתה סבתי החליטה להישאר בישראל, במוסד חקלאי של עלית הנוער במגדיאל. סבתי לא רצתה לעזוב את הארץ, היה לה כל כך ונעים פה, היא הכירה חברים ואנשים חדשים שנכנסו לה ללב עד היום.

הזוית האישית

אמה בכר: זה היה סיפור העלייה של סבתי לארץ. אני מאוד נהנתי לעשות את העבודה הזו. אני מרגישה בזכות העבודה הזו הצלחתי לחזק קשר עם סבתי, ולהכיר יותר את משפחתי. לסיכום, תודה על הזכות וההזדמנות לעשות את העבודה הזאת. כתיבת העבודה תרמה לי רבות בחיזוק הקשר עם סבתי. למדתי להכיר ולדעת שסבתא שלי היא אישה אמיצה שמחה ואופטימית.

מילון

קאלימרה
בוקר טוב

ציטוטים

”תמיד לשמור על אופטימיות ולקוות לטוב אז יבוא טוב“

הקשר הרב דורי