מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבתם של סבי וסבתי

אני סבי וסבתי בביתם
סבי וסבתי בחתונתם לפני כ52 שנים.
סיפור אהבה

סיפור אהבתם של סבי וסבתי:

סיפור אהבתם של סבי-אפי וסבתי-יהודית, הוריה של אמי, התחיל בשנת 1966, כשסבתי עברה לגור בשכנות עם סבי אפי. המשפחות שלהם התחברו ונוצרו יחסי חברות בין הוריהם וכך הם הכירו. סבי אפי היה מנהיג השכונה וכינו אותו בשכונה "פונפו" (ועד היום יש הקוראים לו כך) הוא היה מנהיג בכדורגל, ומנהיג בכל משחקי השכונה ששיחקו הילדים. באותה התקופה לא היו מכשירים אלקטרונים כמו, מחשב טלוויזיה וטלפון נייד. היו רדיו, טרנזיסטור, ומשחקי שכונה או חברה, ולכן רוב הילדים שיחקו כל הזמן בחוץ, ונוצרו קשרי חברות מאוד טובים ביו כולם. לסבי ולסבתי היו המון פעילויות משותפות כמו, תנועת נוער, השאלת ספרים בספרייה ועוד. נוצר ביניהם קשר ידידות וחברות מאוד טוב, הם היו מדברים על הכול ויוצאים ביחד לבלות. סבי אפי חיזר אחר סבתי והוא היה החבר הראשון שלה, למרות שהיו לה המון מחזרים והצעות, היא בחרה בו מכולם, הם התאהבו ואהבו מאוד אחד את השני.

כשסיימו 8 שנות לימודי חובה בבית הספר היסודי, בתוך עכו בשני בתי ספר שונים. סבי שסיים שנתיים בתיכון בעכו, ולאחר האבחונים והמיונים לצבא בחרו אותו לחיל מודיעין, הוא התחיל ללמוד בפנימייה קדם צבאית. ואילו סבתי סיימה את לימודי בית הספר היסודי וניגשה לעשות את מבחני הסקר בעברית, חיבור והבעה, בחשבון ועוד, שנהגו לעשות אז ועברה אותם בהצלחה. ומי שהיה עובר נחשב לתלמיד מצטיין שהמליצו לו להמשיך את לימודי התיכון בפנימייה. לכן סבתי המשיכה את לימודיה בפנימיית "הדסים".

זוהי פנימייה יוקרתית, שבה לומדים ילדים יהודים מארצות רחוקות כגון: גרמניה, ארגנטינה, שוויץ ועוד. שהגיעו כדי ללמוד בארץ ישראל בפנימייה זו. בתקופה זו סבתי נחשפה לחברה חדשה, מגוון של אנשים חדשים, תרבות, מוסיקה וכדומה.. שלא הכירה בעכו. למדו עם סבתי המון אנשים מוכרים בחברה הישראלית כמו: שלמה גרוניך וגלי עטרי. זו התקופה הכי יפה בחיים של סבתי, התקופה שבה היא גילתה כול כך הרבה דברים חדשים שלא הכירה לפני, זו התקופה שלימדה אותה להתמודד עם החיים החברתיים, הלחצים הלימודיים ועוד… ולכן הלימודים בפנימייה הכינו אותה לחיים, חישלו אותה, ביגרו אותה והפכו אותה לעצמאית ואחראית לעצמה, רגע לפני החיים האמיתיים. הקשר, החברות, והידידות, המשיכו גם בתקופת הלימודים בפנימיות זאת למרות המרחק ביניהם. סבי נהג לבקר את סבתי בפנימייה לעיתים דחופות ובמפגשים הם בילו בטיולים באזור הפנימייה, ובחופשות בילו זה עם זו ללא הפסקה. עם הזמן הקשר ביניהם התחזק. סבי סיים את לימודיו והתגייס לצבא לחיל מודיעין, וסבתי המשיכה בלימודיה בפנימייה. למרות השירות הצבאי של סבי והקושי להיפגש אחד עם השנייה הם לא נפרדו, מפני שאהבתם הייתה חזקה מתמיד והגעגוע חיזק את הקשר וגרם להם להבין כמה הם חשובים וחסרים אחד לשנייה, והם התמודדו עם המצב ונהנו מזמנם יחד.

בביקור אחד בבית, לקראת סיום שירותו הצבאי של סבי, הוא בא לביתם של הוריה של סבתי, ושאל אותם אם הוא יכול לבקש את ידה ולהתחתן איתה.  הוא סיפר להם על אהבתם החזקה והאושר שהם גורמים זה לזה, והם כמובן שהסכימו ! ביום גיוסה של סבתי נערכה חתונתם, ומאז הכול היסטוריה, הם הקימו משפחה לתפארת, וחיים ביחד באהבה ובשמחה כבר 52 שנה.

הזוית האישית

יול – היה לי מדהים להשתתף בתוכנית זו הכרתי תוך כדי את סבי וסבתי יותר לעומק ולמדתי שאהבה מנצחת…אני רוצה לאחל לנו שהקשר שלנו רק יתפתח ויעמיק, ולהם שימשיכו עם חיי הנישואים המופלאים שלהם לעוד שנים מלאות אהבה כאלו❤️

מילון

חיבה עזה
חיבה עזה- מילה נרדפת לאהבה

חיבה עזה
אהבה

ציטוטים

”״מהרגע הראשון שראיתי אותו, חיבתי הייתה עזה כלפיו״ (סבתא)“

הקשר הרב דורי