מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"שרפו לנו את הבית…."

בילדותי
תמונה מילדותו של סבא בוריס בילדותו
שנאת המוסלמים כלפי היהודים

שמי בוריס מיכאלוב, נולדתי באוזבקיסטן ואימא שלי נולדה ברוסיה. כאשר אמי הייתה בת 12, התחילה מלחמת העולם השנייה. כל התושבים הרוסים היהודים וביניהם אמי הועברו ברכבות לאוזבקיסטן. הם הגיעו לעיר קוקנד. בעיר הזו חיו אוזבקים והמון לאומים; רוסים, ארמנים, קוריאנים, יוונים ועוד. הרוב, 80 אחוז, היו מוסלמים.

בקוקנד, לחלק מהיהודים היו דירות ולחלק בתים פרטיים. הם הסתדרו טוב מאוד בעיר זו, אבל בשלב מסויים המוסלמים התחילו לקנא ביהודים מפני שהיו למוסלמים בעיות פרנסה, עבודות לא מספיק טובות ועוד. יום אחד בלילה חלק מהתושבים המוסלמים שרפו כמה דירות של היהודים וגם את הבית בו גרה אמי. נהרגו כמה משפחות של יהודים. משפחתי ושאר היהודים הבינו שאין עתיד לנו ולילדים שלנו במדינה זו ובעיר. עזבנו את הבתים והעבודות שלנו וביחד עזבנו את עירנו קוקנד ואת רוסיה, ועלינו לארץ ישראל.

פה מצאנו את העם שלנו, את הארץ האהובה שלנו ובה אנחנו חיים בכייף ובשמחה עם כולם יחד.

מאלבום התמונות

תמונה 1

הזוית האישית

מיכל: היה לי כיף לעבוד עם סבא וויקטוריה, עבדנו בשיתוף פעולה. אני מאוד אוהבת אותך סבא!

ויקטוריה: היה לי מעניין לעבוד ביחד ובעיקר לשמוע את הסיפור של סבא בוריס.

מילון

אוזבקיסטן
רפובליקת אוזבקיסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית ב-1 בספטמבר 1991. המדינה גובלת עם אפגניסטן בדרום, עם קזחסטן בצפון ובמערב, קירגיזסטן במזרח, טג'יקיסטן בדרום מזרח וטורקמניסטן בדרום מערב. רוב תושבי אוזבקיסטן הם מוסלמים. ויקיפדיה)

ציטוטים

”פה מצאנו את העם שלנו, את הארץ האהובה שלנו ובה אנחנו חיים בכיף ובשמחה“

הקשר הרב דורי