מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שושלת משפחת ריעאני

סבא אברהם ואני בשיעור רב דורי
סבא בנעוריו
הקמת משפחתי

סבי וסבתי מצד אבי עלו מתימן למצרים. לסבי קראו יחיא ולסבתי לולו. מקצועו של סבא שלי היה צורף כסף וזהב בעבודת יד וכך הוא חי ובנה משפחה: אבי ושתי אחיותיו. אבי ושתי אחיותיו נולדו בקהיר שבמצרים. אבי למד בבית הספר "אליאנס" במצרים ובבגרותו עבד עם אבא שלו בצורפות. אבי התחתן עם אמי בשידוך הוריהם. שם אבי משה ואמי אהובה.
 
 

תמונה 1

הוריי עלו ארצה בשנת 1934 לתל אביב לשכונת כרם התימנים. אנחנו במשפחה 8 אחים ואחיות 6 בנים ו 2 בנות. אחי הבכור נולד בשנת 1934 ואחריו נולדתי אני בשנת 1936, בשנה זו היו *פרעות בישראל. כשהגעתי לגיל 3 למדתי בחדר (*מורי) עד גיל 6. מגיל 6 עד גיל 14 למדתי בבית ספר יסודי אהבת ציון בתל אביב.
 
שנות ה30 וה 40 של המאה העשרים היו ימים קשים מאוד מבחינה כלכלית. חוסר עבודה, עם פרוץ מלחמת השחרור ב1948 הייתי בן 12 ונאלצתי לעבוד חצי יום כדי לעזור לאבי בפרנסת הבית. הוריי, ובמיוחד אבא, השתדלו לא לשתף אותנו הילדים במצב הקשה שהיה בארץ. למשל בחגים אבי היה לוקח אותנו הילדים לבלות בלונה פארק או לשוט בנחל הירקון. למעשה זה היו הבילויים היחידים שהיו אז בארץ.
 
סיימתי בית ספר יסודי ולמדתי בתיכון מקצועי מקס פיין למדתי מכונאות רכב וזה המקצוע שבחרתי.
התגייסתי לצבא במאי 1954 ושירתתי ביחידה קרבית בחטיבת גבעתי, ב 1956 במלחמת סיני וגם בפעולות שונות. עם שחרורי מהצבא הוצבתי בסיירת חטיבת 60 ושירתתי במילואים עד שנת 1972. השתתפתי במלחמת ששת הימים בדרום בסיני, וגם במלחמת יום הכיפורים בנ"מ בצפון.   
התחתנתי בשנת 1958, נולדו לי 3 בנות: ליאורה, דורית ואלונה. נפרדתי מבת זוגי בשנת 1969. בשנת 1970 הכרתי את בת זוגתי הנוכחית, חווה, והקמנו משפחה עם 3 בנות: דנה, מיכל וטל. כך שסך הכל יש לי 6 בנות לתפארת. כיום אני סבא ל 9 נכדים 5 בנים ו4 בנות: אביב, גיא, נעמה, נועה, תמר, עומר ,כרמלה ,אשר וניסן.
 
היום אני גמלאי בן 79, עובד. מרוצה מהחיים ונהנה יחד עם כל המשפחה. 
תשע"ה, 2015
תמונה 2
 
תשע"ה  2015

מילון

מורי
רבי בתימנית

פרעות
ערבים התנפלו על יהודים בזזו אותם ורצחו אותם

ציטוטים

”היינו מתכנסים בכל חג“

הקשר הרב דורי